Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu börjar det likna nåt: 400 5.6L

Produkter
(logga in för att koppla)
Omar skrev:
Hej

Hade jag tagit fler bilder hade jag nog fått någon som var lite skarpare.

Kameran är en Canon 1D Mark2 med 1.25ggr "brännviddsförlängning"


Här är en bild när typ solen har gått ner, lite svagt motljus. Tiden är 1/50s, 400ISO och som stöd användes en beanbag.


http://www.pbase.com/omar_brannstrom/image/61431283

Hälsningar

Omar Brännström

Trevligt!

Då ska jag nog klara tidiga morgnar och sena kvällar i kenya i höst :D

Köpte 2st SafariSacks till resan http://www.naturephotographers.net/gs/kinr420.html

Ska testa de i bilen i sommar innan resan.

-Patrik
 
Glöm inte stativet eller åtminstående ett enbent stativ på din safari-tripp. Var skall du lägga safari-sack:sen på?? Reseledaren huvud kanske??
MVH Thomas
ps. Happy trip
 
solvargen skrev:
Glöm inte stativet eller åtminstående ett enbent stativ på din safari-tripp. Var skall du lägga safari-sack:sen på?? Reseledaren huvud kanske??
MVH Thomas
ps. Happy trip

1 säck i fönstret och en på taket ;)
Vi är 2 som åker i egen buss. Vi kommer att ha 4 säckar totalt. 2 nere och 2 uppe.

Men visst blir det stativ också med.

-Patrik
 
Frågan

Tack för svaret Omar, vad använder du för bildbehandlingsprogram, själv använder jag Bibble och Rawshooter
 
Inlärning (Bassel)

vad exakt menar du med inlärning, att ställa skärpan manuellt eller att använda AF, eller att
hitta rätt bländare/tid motivet kan ju ochså vara svårt val, kan du precicera närmare din inlärning
 
Re: Inlärning (Bassel)

kameraroffe skrev:
vad exakt menar du med inlärning, att ställa skärpan manuellt eller att använda AF, eller att
hitta rätt bländare/tid motivet kan ju ochså vara svårt val, kan du precicera närmare din inlärning

Hej Rolf!
Ska påminna om att jag endast sysslat med foto sedan i februari! Så allt är inlärningsperiod för mig.
Men jag hade ingen erfarenhet av längre objektiv. Och att använda 400 5.6L handhållet krävde en del träning för min del innan jag började få ur kameran riktigt skarpa bilder.
Inlärningsperioden, då menar jag just detta, vilka slutartider osv som räcker till vid olika situationer osv.

första veckorna tyckte jag inte alls att mitt objektiv va lika skarpt som jag sett andra fota med.. men nu börjar jag känna att jag närma mig lite i alla fall.

mvh Bass
 
Hej

En del av dem är beskurna, mest för kompositionen, kan vara svårt att hinna lägga tex svalan rätt i bild (snygg komposition) under fototillfället. En del är beskurna för objekten varit för långt borta.

MVH

Omar
 
Jag är jättenöjd.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


:D
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.