Rosino
Aktiv medlem
Hej!
Jag är då inte så stark...har den tidigare modellen av 100-400 och använder det tillsammans med min 7D som också har några år på nacken. Det blir ca 2,5 kg. Använder en "Black Rapid"- rem/sele som verkligen är toppen och avlastande, kan varmt rekommenderas!
Jag tycker att just tyngden ger stabilitet när jag fotar handhållet.
Kan jämföra med min "andra-kamera" en Canon Power Shot SX 60 HS med super-tele som jag har svårt att hålla stilla med objektivet utfällt då den väger så lätt.
Så jag tycker att du ska köra och tror du kommer att gilla känslan när du vant dig vid tyngden.
-Lycka till!
Objektivet är fortfarande i förpackningen... Jag hade igår (nästan) bestämt att jag returnerar det, men idag velar jag igen Jag brukar inte ha sån beslutsångest, men det rör sig ju om mycket pengar, åtminstone är det en betydande summa för mej.
En Black Rapid rem har jag, och Think Tank väskan jag fick tips om såg också behändig ut.
Jag köpte i höstas en superzoom Panasonic fz200, man jag sålde den. Jag tyckte den var för lätt
Nu går jag från ursprungsfrågan, men tycker ni att ljusstyrkan är tillräcklig? Kan man ta bra bilder i gryningen eller när det börjar skymma lite? Räcker de längre slutartiderna som man kan använda tack vare stabiliseringen? Att 2.8 eller liknande vore bätre är en självklarhet, men upplever ni ljusstyrkan som begränsande?