Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Noise Ninja och D70s

Produkter
(logga in för att koppla)

stooss

Aktiv medlem
Hur kommer det sig att Noise Ninja inte hittar ISO i EXIF-informationen på min D70s? Det är ju meningslöst att ladda profiler för min kamera när den inte kan läsa ISO. Resultatet blir inte särskilt bra med ”auto profile” heller. Någon som vet?

Nikon lägger ISO-talet i "makers notes" och inte i det fält som är avsett för det i EXIF. Jag gissar att det är det som spökar. Jag tror att det finns något program som heter "ISO-fix" eller något sådant, som flyttar det rätt, men jag har inte testat själv.

OK, det är ju iofs väldigt sällan jag använder detta program så jag får väl skruva manuellt eller kolla upp ”ISO-fix”.
Men Noise Ninja är väldigt kompetent märkte jag när jag körde filer från en Canon 20D genom programmet.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto