Kan ju inte pasta att jag haller med dig alls:
D3s vs. 1Dm4, japp, ett steg brusprestanda och i vissa lagen battre AF i valdigt daliga ljusforhallanden, men i ovrigt, en samre kamera (fps, video, snabbhet, osv osv).
D700 vs. 5Dm2, jo, lite battre fps och AF, men vad ar battre annars? Absolut inget.
Fortfarande kvarstar ju faktum att D3s, som konstaterades i 1Dm4 traden ger mojligtvis lite battre brusprestanda och kanske en aning battre AF i valdigt daliga ljusforhallanden for 65% mer pengar, ($15,700 mot $9,100). Det ar ju en betydlig skillnad.
Angaende objektiv, jag har inte mott nagon som har hitta en praktisk skillnad mellan 16 - 35 m1/2 och 14 - 24, ja, 14 - 24 har battre kantskarpa, men vilken praktiskt betydelse har det egentligen? Och sa betalar du betydligt mycket mer for Nikon igen, 36% mer, $1900 mot $1400, for ingen praktiskt skillnad.
Jag tror att problemet ligger hos pixelpeepers, visst ar det kul, men nagonstans far man ju dra gransen, hur mycket mer ar du villig att betala far nagot som ar pa pappret battre, men som de flesta, om nagon alls, kan eller kommer att utnyttja.
I framtiden sa hoppas pa att det kommer vara less pixelpeepers och mer real world folk som uttalar sig och bedommer kamerorna.