Kevin Eriksson
Aktiv medlem
det är vell 22 augusti inte 23. har fått information från en som ska dit han sa att dom skulle hålla den den 22. kolla tråden d3x FF.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte Nikon kommer bry sig om VR på så korta objektiv.jdandanell skrev:
Ja, det vore kul om fler inlägg handlade om eventuella objektiv som kan tänkas lanseras.
Själv hade jag gärna sett att de hittade ett sätt att tillverka ett AF-S DX 17-55/2,8 för runt 6-7 tusen ;-)
Vifo skrev:
Nya objektiv??
Jag känner mest ett sug av lite nya objektiv, t ex 70-200/4 AF-S VR, 400/5.6 AF-S VR, tror ni vi får se något sådant???
/ V
Vifo skrev:
. Dessutom får de gärna sänka sina(över)priser. Ett nikon 500/4 utan VR kostar 20-30 000 mer än Canons 500/4 IS, det får man ju nästan en MarkIII för...
Mvh
V
Omar skrev:
Nikonstore har en snyggsida, men jag förstår inte poängen med den, är väl ingen vettig som köper därifrån.
På Hegethorns kostar Nikon 500mm ca 91.500kr och på Nikonstore kostar det ca runt 14.000kr mer.
Mvh
Omar
Saken gällde priset på gluggen, inte att de skall släppa den med VR. Tycker det är lite märkligt att Nikons variant kostar 50% mer än Canons motsvarighet.Zotamedu skrev:
Tror inte Nikon kommer bry sig om VR på så korta objektiv.
jdandanell skrev:
T.ex. så får man betala 14995 kr för ett Nikon AF-S DX 17-55/2,8 G ED på Scandinavian Photo medan ett Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM kostar 10495 kr och då får man även bildstabilisator "på köpet"
jdandanell skrev:
Saken gällde priset på gluggen, inte att de skall släppa den med VR. Tycker det är lite märkligt att Nikons variant kostar 50% mer än Canons motsvarighet.
T.ex. så får man betala 14995 kr för ett Nikon AF-S DX 17-55/2,8 G ED på Scandinavian Photo medan ett Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM kostar 10495 kr och då får man även bildstabilisator "på köpet"
Nikonen är gjord av metal och Canonen är gjord av plast.Omar skrev:
Hej
Kan tänka mig att Nikon AF-S DX 17-55/2,8 G ED har bättre byggkvalite. Canons EF-S 17-55/2,8 IS USM är ingen L-glugg.
Mvh
Omar
jorgene skrev:
Som svar på ergonomin hos 5D, om jag tolkade texten rätt. Sedan hade man visst tagit bort AF helt, för att matcha prestanda hos 1DmkIII...
Förmodligen årets roligaste post :-D
Bokeh skrev:
AF-D 24 F/2.8 och AF-D 50 F/1.4 är bortagna från Nikon Europa, samt att 400, 500, och 600 telena finns i två varianter på sidan, samma specar ännu så länge, men kanske kommer dom platserna fyllas av nya gluggar.
http://www.europe-nikon.com/family/en_GB/categories/broad/23.html
/kent