jjq
Aktiv medlem
Ägnar mig själv inte åt filmande, men som jag förstår det är det en stor nyhet för marknaden att Nikon köper RED.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Yellow-kameror?Yay, Red-Kameror med Z-mount.
Yellow-kameror?
Yellow? Nikon har väl inget som är gult. Nikon går väl i Svart, Rött, Guld, Vitt.
Är RED fullformat?
Bra då kan Nikon ar fram en FTZ adater med Screwdriver AFÄgnar mig själv inte åt filmande, men som jag förstår det är det en stor nyhet för marknaden att Nikon köper RED.
Bra då kan Nikon ar fram en FTZ adater med Screwdriver AF
Ja, bl.a.Är RED fullformat?
Reds fullformatsensor är 40.96 x 21.60 mm jämfört med 35.9x23.9mm. Det handlar inte bara om hörnen...Det är otroligt lite större bildcirkel som red behöver det är 1mm större radie. Dvs förmodligen skulle alla Z-objektiv tekna ut en red-sensor och det väldigt bra eftersom i princip alla Z-objektiv har hög kantskärpa.
Eftersom red-sensor är så mycket lägre så blir det inte mer på radien.
Jag tror dessutom att alla Nikons Z-objektiv kan du fokusera åt vilket håll du vill alla jag har kan jag i alla fall själv välja.
Reds fullformatsensor är 40.96 x 21.60 mm så det du säger är inte korrekt.
Dessutom är fokusringen på de flesta Nikonobjektiv fortfarande mekaniska så du kan inte ändra vilket håll du skruvar för att fokusera.
Reds fullformatsensor är 40.96 x 21.60 mm jämfört med 35.9x23.9mm. Det handlar inte bara om hörnen...