ANNONS
Annons

Nikon J1 eller Canon EOS M?

Produkter
(logga in för att koppla)

duvetvem

Avslutat medlemskap
Hej!
Har kollat på kompakta systemdigitalkameror, men har lite svårt att välja. Brukade fota med en gammal systemkamera (inte digital), mer för att det var roligt med inställningar och sådant snarare än för dokumenterandets skull och vill nu försöka återskapa känslan utan att behöva framkalla rullar osv. Jag är amatör men vill gärna ha lite inställningar osv att trixa och fixa med. Har ingen större budget utan vill ha något runt 4000 kr.

Var och kollade på Nikon J1 och Canon EOS M i affären, men tyckte det var lite svårt att sätta sig in i inställningarna på plats. Gillade kanske Canon lite mer rent spontant, men den verkar inte ha fått lika bra recensioner som Nikon. Det verkar finnas många experter här, har ni några tips/åsikter om dessa två kameror eller andra bra kompakta digitala systemkameror? Skulle vara jättetacksam över lite vägledning i kameradjungeln :)

Hej!
Har kollat på kompakta systemdigitalkameror, men har lite svårt att välja. Brukade fota med en gammal systemkamera (inte digital), mer för att det var roligt med inställningar och sådant snarare än för dokumenterandets skull och vill nu försöka återskapa känslan utan att behöva framkalla rullar osv. Jag är amatör men vill gärna ha lite inställningar osv att trixa och fixa med. Har ingen större budget utan vill ha något runt 4000 kr.

Var och kollade på Nikon J1 och Canon EOS M i affären, men tyckte det var lite svårt att sätta sig in i inställningarna på plats. Gillade kanske Canon lite mer rent spontant, men den verkar inte ha fått lika bra recensioner som Nikon. Det verkar finnas många experter här, har ni några tips/åsikter om dessa två kameror eller andra bra kompakta digitala systemkameror? Skulle vara jättetacksam över lite vägledning i kameradjungeln :)

Om du tittat på J1an hade jag slagit ett öga på V1an oxå. Fås med kit-objektiv för 2800.

Hej!