Annons

NIKON D80 vettigt köp?

Produkter
(logga in för att koppla)

RobertRaden

Aktiv medlem
Hej
Jag planerar att gå från att glatt fota med min kompakt till att lära mig fota ordentligt. Har letat en massa och försöker göra ett vettigt val. Min budget är minst sagt begränsad (i första läget ca 3000). I första läget vill jag hitta ett kamerahus som trots att det har några år på nacken fortfarande levererar så mycket fotoglädje som möjlgt. Det gör heller inget om det är åtminstonde lite väderskyddat då jag hoppas kunna ta många fina kort när jag är ute och fiskar =0)

Vart jag till slut hamnar inom hobbyn vet jag inte men till en början vill jag kunna ta trevliga porträtt på min lilla pojk och familjen i övrigt samt fota mina hobbys fiske och gamla bubblor. Efter lite letande och frågande här på forumet har jag hittat några favoriter.

Egentligen är dessa Canon EOS 40D och Nikon D90. Men nu har jag börjat fundera på om inte Nikons D80 skulle duga gott till mig i några år. Jag inbillar mig att det finns många prisvärda begagnade kamerahus och att jag sedan kan skaffa hyggliga objektiv allt eftersom jag lär mig mer. All input kring detta skulle mottas med största tacksamhet. Helst Nikon eller Canon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.