Annika Kr
Aktiv medlem
Se inlägg 31.
ja, den kan helt klart vara ett bra alternativ, Tamrons 15-30 mm.
Och bra recensioner får den också. Men kanske är jag knäpp men jag har liksom börjat bli lite misstänksam mot objektiv. Utav de objektiv jag har hållt på med så är det eg bara Nikons egna som jag litar fullt på. Även om jag litar fortfarande på Tokinan om jag inte skaffat fullformataren.
Så jag har mer eller mindre bestämt mig för Nikons 14-24. Det är ruskigt dyrt och det blir en rejäl ekonomisk känning. Men om jag nu ska hålla på med fotografering så ska det vara roligt och jag vill kunna lita på mina grejer och känna mig trygg med dem. Och jag bannar mig själv för att jag inte tänkte så från början. För det objektivet har jag eg haft i huvudet hela tiden, men det var det där med prislappen på det.
Iaf, även om saken är utagerad. Så uppstår även ett annat optiskt fenomen, förutom oskärpan, med Tokinan på en ff-kamera. Som jag inte heller blir klok på och inte kan förklara. Ser det på massor av bilder.
Efter min redigering av bilden så är det inte lika påtagligt, men finns ändå där för jag har inte tagit bort den detaljen. Men precis ovanför kyrkan så är det liksom som ett streck som delar upp himlen. Som en brytning av något slag