Skrotografen
Avslutat medlemskap
http://nikonrumors.com/2013/02/20/nikon-d7100-announcement.aspx/ Så var den då äntligen här! Det verkar som nikon sparat en del pengar genom att i princip använda D600 fast med mindre sensor ;-).
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
wow, hade den kommit för ett årsedan så hade jag köpt den istället för d800!
Denna har varit efterlängtad!
Kom den som en blixt från klar himmel? inte ens nikonrumors har förvarnat..
wow, hade den kommit för ett årsedan så hade jag köpt den istället för d800!
Denna har varit efterlängtad!
Kom den som en blixt från klar himmel? inte ens nikonrumors har förvarnat..
Jo det har dom. Det är heller inte något att direkt jämföra med D800.
Men pris? pris pris?
Det var på tiden... har saknat den funktionen i Nikons kameror...Spot White Balance - A new feature for Nikon cameras, Spot White Balance allows for quick and precise white balance adjustment while shooting in live view.
Avslutar den här kameran diskussionen hurvida D100-D300 serien är död eller inte? (Känns ganska död just nu va).
Det var på tiden... har saknat den funktionen i Nikons kameror...
Avslutar den här kameran diskussionen hurvida D100-D300 serien är död eller inte? (Känns ganska död just nu va).
Intressant kamera, men hur stor Rawbuffert har den? Kan inte hitta något om detta.
Tror också att folk som väntar på en DX kamera i D800/D4 hus väntar förgäves. Sedan har jag aldrig nånsin träffat en människa som hade köpt en sån kamera. Jag tror att Nikon är inne på rätt spår marknadsmässigt - trots att det finns någon inbiten fågelfototgraf därute som vägrar beskära en FX-bild trots att det går, och som svär över bristen av DX kameror med separat AF-ON knapp och "proffskänsla".Det här är med största sanolikhet nikons toppkamera på DX fronten, en s.k uppföljare till D300s skulle ha kommit för länge sen. En trolig D400...............förmodligen en D800 med D4 sensor, det finns väldigt många som väntar på en bugdet D4.
Jo det har dom. Det är heller inte något att direkt jämföra med D800.
Men pris? pris pris?