Annons

Nikon D70S snart ute?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fred H

Aktiv medlem
Från CyberPhoto:
"Nikon D70 + AF-S DX 18-70/3,5-4,5G-optik D70 hus (Utgår och ersätts av D70S inom kort, någon enstaka kamera kan finnas att få tag i)"
Vad menar de, blir det svårt att få tag på D70?
Dum annonsformulering, tycker jag. Jag vill ha D70, fast för lägre pris. :)
/Fred
 
mycket bra inställning!
fast det är svårt att sedan låta bli att köpa den nyare och bättre i alla fall, tycker jag. :)
 
De kanske menar att de slutat beställa in den gamla D70 modellen. De räknar väll med att den inte kommer att sälja så bra efter den nya har släppts, även fast skillnaden verkar ganska liten...
 
Vi får väl se om priset.
De skriver inte ett ord om Canons 300D att "den är svårt att få tag i", därför att 350D är ute.
Jag tycker också att det kommer att ta tid innan D70S kommer in i butiken.
Inget om D50?
Jag är säker på att D70 kommer att bli billigare, därför väntar jag fortfarande innan jag köper en.
/Fred
 
Nikon D50

Scandinavian Photo är snabb att svara med: Nikon Digitalkamerahus D50
Blir intressant att se prisutvecklingen på samtliga modeller.

/Fred
 
Daniel VR6 skrev:
Jag hoppas verkligen att D70s ligger på samma pris som D70. Annars blir det en vanlig D70.
Det är också min stora förhoppning.
Förresten, D70S har några bra förbättringar, såsom 2" LCD och USB 2.0, men om priset blir högre, då kan jag vara utan dessa och deffinitivt utan de små ändringar.
Jag hoppas att D70 blir billigare, då blir det ett bra alternativ.
Och, CyberPhotos "snack" om att det finns bara ett fåtal exemplar kvar av D70 är rena reklamsmörjan, IMHO.

/Fred
 
Alltså om de HÖJER priset på "D70/D70s" med den nya D70s så blir jag galen!

Jag trodde att det skulle bli billigare med vanliga D70 nu när det kommer nytt men tdligen inte!

Jag tycker att D70s inte alls har så mycket nytt! Inte ens 8 Mpix!

USCH, jag orkar inte vänta på att köpa min D70!
 
Airbus skrev:
Alltså om de HÖJER priset på "D70/D70s" med den nya D70s så blir jag galen!
Jag trodde att det skulle bli billigare med vanliga D70 nu när det kommer nytt men tdligen inte!
Jag tycker att D70s inte alls har så mycket nytt! Inte ens 8 Mpix!
USCH, jag orkar inte vänta på att köpa min D70!
Jag är med allt vad du skriver.
Men, ORKA vänta. Det försöker jag göra.
D70 kommer säkert att bli billigare.

Från D70S data:
"Can accept the optional MC DC1 Remote cord – to operate the shutter remotely"
Är detta så viktigt, ifall det blir dyrare?
D70 har ju en fjärrkontroll för c:a 200 spänn, eller har jag fel?

/Fred
 
Tror inte att D70 kommer att bli så mycket billigare. Företagen försöker sälja ut de sista nu till rea-pris innan D70s lanseras och då kommer man kunna köpa i princip samma kamera till ett dyrare pris. Väntar ni för länge kommer det inte längre finnas några D70 kvar. Mitt tips är att ni köper den nu, då får ni mer tid att använda kameran också.
 
Fred H skrev:
"Can accept the optional MC DC1 Remote cord – to operate the shutter remotely"
Är detta så viktigt, ifall det blir dyrare?
D70 har ju en fjärrkontroll för c:a 200 spänn, eller har jag fel?
Jag skulle gladeligen betala mycket extra för denna nödvändighet. Jag blir galen på D70 och IR-fjärrkontrollen. För det första fungerar den bara framifrån. För det andra spärras det vanliga avtrycket när man aktiverat fjärrkontrolläget. För det tredje avaktiveras fjärrkontrolläget efter en viss tid.
 
Fred H skrev:
Jag är med allt vad du skriver.
Men, ORKA vänta. Det försöker jag göra.
D70 kommer säkert att bli billigare.

Från D70S data:
"Can accept the optional MC DC1 Remote cord – to operate the shutter remotely"
Är detta så viktigt, ifall det blir dyrare?
D70 har ju en fjärrkontroll för c:a 200 spänn, eller har jag fel?

/Fred

Menar ni att det inte lömnar sig med en uppdaterad D70(=D70s)????

Jag kommer ringa Scan.Phot. och fråga dem nu, jag hatar att vela i ovishet efter att ha väntat så på en systemkamera!

USCH!
 
Airbus skrev:
Menar ni att det inte lömnar sig med en uppdaterad D70(=D70s)????
USCH!
Jag menar (och jag talar bara för mig) att om D70S blir dyrare än D70 då skall jag tänka två gånger innan jag köper D70S och definitivt inte D50.
Blir det samma pris som D70 idag, då köper jag D70S istället.
Jag själv säger ush, den där väntan...:)
/Fred
 
Om någon förväntar sig något nyskapande och bättre tror jag man väntar förgäves. Då tror jag man får invänta D200 istället, som lär bjuda på en hel del godsaker.

D70s är helt enkelt en D70 där man lagt till en större lcd-skärm, gjort USB:n lite snabbare, nytt typ av batteri med liiiite mer styrka och gjort det möjligt att använda andra remotegrejjer än den infraröda. Annars är det precis samma kamera. Känner du att du kan leva utan dessa saker kan du precis lika gärna skaffa en D70 nu medan priset är lågt.
 
Hambern skrev:
Känner du att du kan leva utan dessa saker kan du precis lika gärna skaffa en D70 nu medan priset är lågt.
Medan priset ÄR lågt? Jag förväntar mig att D70 priserna sjunker när D70S kommer.
Visst, det är min tanke att köpa D70 istället, men då för lägre pris.
/Fred
 
Jag tror att företagen kommer att försöka sälja slut på de kvarvarande D70-modellerna innan den nya lanseras. Därför är priserna sänkta nu. Väntar du tills den nya är lanserad är risken att du inte kan få tag på någon D70 och då har du inte så mycket val än att lägga ut extra tusenlappar för en D70s.
 
Jag tänker på Canon EOS 300D 350D sagan. 1200:- skillnad mellan de idag. Dessutom är EOS 350D billigare än D70.
Det betyder inte att jag vill ha Canon. Jag har redan 2 st Nikon kameror, men jag försöker ha is i magen och väntar på min D70(S?). :)

/Fred
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.