Annons

Nikon D70S snart ute?

Produkter
(logga in för att koppla)
sagan skrev:
Om de lagt in brusreduceringsmöjligheter som i D2X, så hade det varit betydligt intressantare. *tycka*

Nikon har väl inte uttalat sig om de förbättringar som skall komma i D70s.. Det enda är ju det som man läst själv i manualen, men det kanske finns något som är förbättrat som inte framgår i manuelen som typ mindre brus etc.
 
Sant, vi får väl vänta och se på tester o.s.v. innan vi dömer ut D70s som ointressant uppgradering från D70.

Nikon kan ju ha gjort en helt del som inte syns i specarna, men väl i bilderna.
 
Frågan är varför man har nytta av att den interna blixten lyser upp 17mm istället för 20. Det gör ju bara att man förlorar blixtstyrka då den täcker en större yta. Såvida de inte användet en "omräknad" bildvinkel som är anpassad, men det vore väldigt dumt.

Kör du med 17mm på objektivet motsvarar ju det 28 i jämförelse med småbilden när vi snackar bildvinkel. Eller är det så att Nikon vill att folk ska kunna använda den inbyggda blixten fullt ut med deras 12-24 DX glugg kanske.
 
Pratade med en på Nikon idag och de fick/ville inte säga så mkt om D70s eftersom den inte är officiell i Sverige än men påstod att priset skulle ligga lite över vad D70 kostar idag och att det fanns tillgång till så pass många ex av gamla D70 så de kan fortsätta levereras fram till Juli utan problem iaf.
 
Senast ändrad:
Danne_S skrev:
Pratade med en på Nikon idag och de fick/ville inte säga så mkt om D70s eftersom den inte är officiell i Sverige än men påstod att priset skulle ligga lite över vad D70 kostar idag och att det fanns tillgång till så pass många ex av gamla D70 så de kan fortsätta levereras fram till Juli utan problem iaf.


Det kändes skönt att höra att den "gamle" finns kvar ett tag, alltså om D70s inte innehåller något mer än det som finns i manualen så tänker jag iaf inte lägga mycket mer pengar för den.
 
Samma här! Skullei nte ge mer än 500kr i alla fall!
Hur som helst så är jag mest orolig ifall de ska dra in de här "Kitten" där en Nikor objektiv följer med!

Vi får väll se!
 
SkandinavianPhoto har redan tagit bort kitobjektivet ochevererar med bara 28-70. :( :( :(
Frågan är om D70S kommer med 17-80 kitlinsen eller kanske med en bättre glugg (dreams, sweet dreams).

Bara 2 dagar kvar till D70S (internationellt).
Håll ut.

/Fred
 
NEJ nu blev jag verkligen besviken! Nästa eller över 11 000 kr blir KIT priset för "nya" D70s!

Det ÄR inte värt så mycket mer!
 
För mig är saken avgjord: I närmaste veckorna köper jag D70 + 18-70 kit.
CyberPhoto ser bra ut. ScandinavienPhoto likaså.
Finns det billigare i Sverige?
Tacksam för tips.
/Fred
 
Fred H skrev:
För mig är saken avgjord: I närmaste veckorna köper jag D70 + 18-70 kit.
CyberPhoto ser bra ut. ScandinavienPhoto likaså.
Finns det billigare i Sverige?
Tacksam för tips.
/Fred

JAG beställde min D70kit JUST NU!!!
Jag fick lite billigare eftersom jag köpte hela 2 stycken!!!!!!!!

Ohh, jag hoppas jag blir nöjd!
Mycket pengar för en fattig student!
 
Fred H skrev:
För mig är saken avgjord: I närmaste veckorna köper jag D70 + 18-70 kit.
CyberPhoto ser bra ut. ScandinavienPhoto likaså.
Finns det billigare i Sverige?
Tacksam för tips.
/Fred
Köp kittet på Fyndborsen.se istället så får du den för 8900kr+70kr frakt samt att du får 2års garanti istället för 1år.
 
D70 kittet

Om ni bor i stockholm kan jag rekomendera

Kameradoktorn

Dom skall ha ett billigt pris på
D70 kittet har för mig att det var 8995:-

Och då kan man hämta den på en gång nere vid birger jarlsgatan...

Mvh
Nicklas
 
Airbus skrev:
Kan man lita på att det verkligen är 2 år da?

Enligt lag har man 6 mån garanti och därefter 2.5 år reklamationsrätt.
Enda kravet är att man köper av en näringsidkare och är konsument. En näringsidkare är någon som helt eller delvis lever på att sälja varor och tjänster oavsett om det är ett företag eller inte.

Det fungerar i princip lika bra som tillverkarens garantier.
 
Fyndbörsen är verkligen den billigaste svenska D70, jag har hittat, för 8900:- och de har även Sandisk Ultra II 1 Gb för 975 spänn.
De är mycket nära mig, men jag undrar om bilkörning på 2-3 mil kan vara billigare än 70:- frakt. Där kan man förmodligen inte titta så mycket på kameran.

Jag tror inte det lönar sig att vänta på ytterligare prissänkning när D70S börjar komma in i butiker.
/Fred
 
Dajo skrev:
Enligt lag har man 6 mån garanti och därefter 2.5 år reklamationsrätt.
Enda kravet är att man köper av en näringsidkare och är konsument. En näringsidkare är någon som helt eller delvis lever på att sälja varor och tjänster oavsett om det är ett företag eller inte.

Det fungerar i princip lika bra som tillverkarens garantier.
Fyndborsen har 2års riksgaranti som är betydligt bättre än reklammationsrätten. Om man skall utnyttja reklammationsrätten så är det Du som konsument som skall bevisa att felet funnits där sedan tillverkningen medans om företaget lämnar en "riktig" garanti på 2år så så fixas alla fel som fanns från tillverkningen samt de som uppkommer under garantitiden (förutom de man orsakat själv) utan att man som konsument skall behöva bevisa något. Betydligt tryggare och smidigare än att utnyttja reklammationsrätten.
 
Danne_S skrev:
Fyndborsen har 2års riksgaranti som är betydligt bättre än reklammationsrätten. Om man skall utnyttja reklammationsrätten så är det Du som konsument som skall bevisa att felet funnits där sedan tillverkningen medans om företaget lämnar en "riktig" garanti på 2år så så fixas alla fel som fanns från tillverkningen samt de som uppkommer under garantitiden (förutom de man orsakat själv) utan att man som konsument skall behöva bevisa något. Betydligt tryggare och smidigare än att utnyttja reklammationsrätten.

Som konsument behöver man inte bevisa någonting utan man måste VISA dvs göra sannolikt att felet har uppkommit "av sig självt".

Det fungerar minst lika bra som att säljaren ger 3 års garanti.
 
Dajo skrev:
Som konsument behöver man inte bevisa någonting utan man måste VISA dvs göra sannolikt att felet har uppkommit "av sig självt".

Det fungerar minst lika bra som att säljaren ger 3 års garanti.
Det är absolut inte lika lätt att kunna utnyttja reklammationsrätten som att få något reparerat på garantin. Har själv fått vara med om det ett par gånger.

Ang. bevisningen vid fel så citerar jag från KOV.se hemsida:
"Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader efter köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början."
http://www.konsumentratt.konsumentv...tikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=129

Att bevisa för en tillverkare att ett fel fanns från början är inte lätt så att bara lämna in något på garantin utan några frågor är betydligt enklare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.