ANNONS
Annons

Nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker att kameran är toppen! Fotade Musik Direkt i Östersund för några dagar sen på ISO 6400 och fick bilder som går att använda. Har haft den utanpå jackan under skoterfärder tills den varit täckt av snö, bara att torka av och fota på. Klämmer man bara på den ett bra objektiv blir bildkvaliteten så bra man kan önska, så med tanke på att den har funnits ett tag så håller den fortfarande stilen.

Minus för mig är dels det någon tog upp tidigare, att vissa knappar gör olika saker beroende på om man tittar på bilder eller fotar. Ibland rätt irriterande, men man vänjer sig. Även det att jag tycker att fokuspunkterna sitter lite avigt, skulle hellre ha de yttre på "tredjedelslinjerna" om ni förstår hur jag menar, alltså ut mot hörnen. Nu blir det en del fokusering och omkomponering, med ex. 50mm 1.8 är det lätt att skärpan hamnar fel.

Till syvende och sist så är det ju ändå så att det är en kamera för glada amatörer, så en del "missar" är planerade från Nikons sida. Det vore slarvigt att släppa en perfekt kamera för det här priset. Därmed inte sagt att D70 har några kritiska brister, jag tycker att allt går att jobba runt och är mycket nöjd med min!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar