Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D70 - D300s

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingerlan

Aktiv medlem
Jag har en gammal Nikon D70 som börjar bli lite trött... kan jag använda mina objektiv om jag köper en Nikon D300s? Har bl a AF-S NIKKOR 18-135 som jag nyligen köpt. Tacksam för råd.
Tar också gärna emot synpunkter på D300s.
 
Jag har en gammal Nikon D70 som börjar bli lite trött... kan jag använda mina objektiv om jag köper en Nikon D300s?

Japp. Det blir inga som helst problem. (Problem kommer endast om du 1) byter upp till fullformat (D700 eller dyrare) och har en drös objektiv med "DX" i beteckningen, eller 2) byter ner dig till en instegskamera utan fokusmotor och du har en massa objektiv som kräver motor i huset).
 
Senast ändrad:
D70 - D300s

Inga problem. Har själv gjort samma sak. de "gamla" objektiven, 18 - 70 och 70 - 300 går perfekt. Även de ännu äldre fungerar bra.
det är bara att köra på.
Med FotoHälsningar
Chras
 
D300s

har nu haft kameran sedan slutet på mars detta år. Har tagit ca 4000 bilder och är bara nöjd med den. Hitentills inga problem. Bara positivt. Stor skillnad mellan denna och D70. Har den senare som reserv fall i fall.
Chras
 
Filmat?

har nu haft kameran sedan slutet på mars detta år. Har tagit ca 4000 bilder och är bara nöjd med den. Hitentills inga problem. Bara positivt. Stor skillnad mellan denna och D70. Har den senare som reserv fall i fall.
Chras

Låter bra det :) Har du filmat något? Är det ok?
 
D300s

Har inte använt videofunktionen medan några gånger haft nytta av direktvisningen på lcd-skärmen.
Har en del bilder tagna med kameran och med 70 - 300 zoom på min hemsida.
Häls/Chras
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.