Oj oj oj. Skämtar alla eller?
Det är ett nytt chassie, med andra ISO egenskaper, dammborttagning från sensorn(filtret), ett helt nytt system för att även få ut dammet ur huset, ett nytt sätt att kunna editera sina bilder (RAW) med att ställa in EV osv. direkt i kameran, och sedan, av tex platsskäl, kunna spara ner som JPEG. Skärmen vrider sin vy efter hur du håller kameran, den släcker skärmen när du använder sökaren, fått D-lightning knapp, ett ordentligare programvred...aaaah (måste andas)
Jag har själv funderat på vart dammet tar vägen när man använder dammborttagning. Tantens förra EOS400D hade ju funktionen och vi diskuterade vart dammet tar vägen, det är ju som att skaka mattan i vardagsrummet, mattan blir ju ren iaf...men dammet då?
Sen att den levereras med 18-55 VR för 7190kr, vilket kommer bli 6495kr-6795kr, tror jag, rätt snabbt, och OM den dessutom följer D40X i bildkvalité (som jag förstår det, har vunnit det mesta i test på sistone...i insteg) så fattar jag inte varför denna sågas??? Jag tyckte först att Canon var intressant (450D) men ska testa denna innan.
Jag säger inte att D60 är en mästare innan jag sett och läst om den av de jag litar på, men att såga den? Det är en kamera, tar den bra bilder på ett enkelt sätt så är iaf jag nöjd. Dock så kommer jag nog behålla min D300