Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D50 Vs Pentax *ist DL

Produkter
(logga in för att koppla)
Alltså jag tycker ni märker ord. Oberoende av om man använder IS/VR eller AS så måste man ju inse att det finns fördelar & nackdelar med båda systemen, gör man inte det så tycker jag att man är lite enögd... Själv så anser jag dock att IS/VR är för dyrt för mig samt att det långt ifrån alltid finns på de objektiv jag skulle föredra, därför vurmar jag mer för AS.

Bildstabiliseringen vill man ju ha de gånger man inte har stativet med sig vilket för mig innebär i princip alltid, att stabilseringen dock ej kan ersätta stativet när tiderna blir riktigt långa var en annan sak. Dessutom så tycker jag att stativanvändning vid landskapsfoto kan vara mycket bra bland då man lugnar ned sig lite vid kompositionen & oftast tar längre tid på sig. Vid porträtt & dylikt så ser jag dock stativet som mycket hämmande men det går väl kanske att lära sig...

//Larsa
 
.Z. skrev:
... Oberoende av om man använder IS/VR eller AS så måste man ju inse att det finns fördelar & nackdelar med båda systemen, gör man inte det så tycker jag att man är lite enögd... Själv så anser jag dock att IS/VR är för dyrt för mig samt att det långt ifrån alltid finns på de objektiv jag skulle föredra, därför vurmar jag mer för AS.
agree
 
Jag är mycket nöjd med min DL!!
Jag har alltid varit Pentaxit :) Tycker att de alltid har haft användarvänliga och genomtänkta kameror.
Nikon har snabbare autofocus, och det finns fler objektiv.
Men Pentax utbud tillsammans med "piraterna" räcker väl till!!

Som vanligt är det väl att det är smaken som avgör... Prova båda kamerorna innan du väljer!!
 
csandlund skrev:
Jag är mycket nöjd med min DL!!
Jag har alltid varit Pentaxit :) Tycker att de alltid har haft användarvänliga och genomtänkta kameror.
Nikon har snabbare autofocus, och det finns fler objektiv.
Men Pentax utbud tillsammans med "piraterna" räcker väl till!!

Håller med! Sen kanske man ska se till själv vilka
objektiv man verkligen kommer att använda. Bra för att Canon har massor med långa telen kanske man inte behöver låsa upp sig på bara därför att.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.