Annons

Nikon D50 och D70s på gång

Produkter
(logga in för att koppla)
Lite info om D50 (enligt rykten):

6.1MP
CCD 23.7mm x 15.6mm
Tider 30s - 1/4000s
Blixtsynk 1/500s
Känslighet 200-1600
vikt 540g
storlek 133x102x76 mm
 
Du har inte lite ryktesinfo om D70s?
Har försökt få tag på manualen som skall finnas på nätet men inte lyckats.
 
Bendro skrev:
Du har inte lite ryktesinfo om D70s?
Har försökt få tag på manualen som skall finnas på nätet men inte lyckats.

Lite info om D70s (enligt manual)

* 2" LCD

* Fjärrutlösare (tråd)

Det andra är väl i stort sett detsamma.. kan vara något jag missat.
 
Kan du lägga in en länk till manualerna?
Jag hittade D50 manualen igår kväll men den verkar ha försvunnit.

/A\
 
Computer Sweden skriver: "Nikon vill än så länge inte avslöja några detaljer, men säger att den är en av flera kommande modeller". Så Nikon-användare! Ni behöver inte köpa upp ett lager näsdukar - ännu!
 
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,120250,00.asp

"Word of the D50's impending launch first emerged when it was discovered that a copy of the user's manual for the camera had recently been uploaded in error onto one of the company's Web sites. The manual was soon taken down.

"The user manual was uploaded in error and we can't tell you when the official announcement about the D50 will be made," says Susumu Enomoto, a spokesperson for Nikon. However, he notes that the existence of a user manual for the D50 suggests the camera will go on sale in the not-too-distant future."

Hur många tror att det verkligen var ett misstag att läcka manualerna?

Johannes
 
Teorin är väl att man genom att piffa upp D70 en aning kan höja priset på den igen, för att ge plats för D50:n i det lägre prissegment.

Men nog kunde man piffat till den en aning mer än vad den manualen antyder. Tex bjussa på förspegeluppfällning, som förmodligen bara är en mjukvarugrej tex. Fjärrutlösaren är ju en lite lattjo nyhet, hur många har frågat efter en sådan egentligen?
 
maxzomborszki skrev:
Christer har vänligen bett folk i den andra tråden att inte sprida länkar till dessa manualer via fotosidan.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?postid=420898#post420898

Har båda på datorn nu :D

Om nu Nikon har läckt ut informationen får de väl skylla sig själva. Canon gjorde ju samma sak med 350D...
Är det någon som vet när kamerorna kommer släppas? Behöver man vänta ända till Photokina, eller tror ni att de kommer släppas snart?

Jag förstår inte vad som är å nytt med D70s. Och att göra en D70 ännu sämre och kalla den för D50, till vilken nytta? De borde ju i alla fall försöka göra den nya D70 bättre än 350D.

/A\
 
clindh skrev:
Teorin är väl att man genom att piffa upp D70 en aning kan höja priset på den igen, för att ge plats för D50:n i det lägre prissegment.

Men nog kunde man piffat till den en aning mer än vad den manualen antyder. Tex bjussa på förspegeluppfällning, som förmodligen bara är en mjukvarugrej tex. Fjärrutlösaren är ju en lite lattjo nyhet, hur många har frågat efter en sådan egentligen?

Man kunde ju även piffat upp den med batterigrepp/vertikalgrepp som tillbehör!!.. Kan inte förstå hur de tänker.. men men..

Men det lutar åt en D70/D70s för mig iaf =D
 
Inte för att det märks på Fotosidans läsare, men digitalkameraköparen är väldigt priskänslig - man ser helt klart en stor marknad i att ta fram en ännu billigare DSLR än D70. Jag känner flera D70-ägare som inte utnyttjar den till ens 50% av vad den kan, de kunde lika gärna haft en D50 och haft några lappar över för att köpa gluggar.

Och även om många här är "8-megapixelfixerade" just nu så är det massor av köpare som inte tycker det är så värst viktigt tror jag, för en del är det snarare ett problem att filerna bara blir större och större. Så D50:n tycker jag verkar strategiskt bra placerad ivartfall - men vi vet inte priset än så..

D70s är bara för nya köpare, ingen lär väl gå och uppgradera sig för det där. Så det måste ju bara komma något nytt i "semi-pro"-segmentet också...
 
Daniel VR6 skrev:
Lite info om D70s (enligt manual)

* 2" LCD

* Fjärrutlösare (tråd)

Det andra är väl i stort sett detsamma.. kan vara något jag missat.

Inget mer med D70s, jag trodde att det skulle sitta en större sensor med 8 meg. Jag får hoppas på det!
 
rob. skrev:
Computer Sweden skriver: "Nikon vill än så länge inte avslöja några detaljer, men säger att den är en av flera kommande modeller". Så Nikon-användare! Ni behöver inte köpa upp ett lager näsdukar - ännu!
Det är väl klart att det är en av flera kommande modeller. Nikon har ju knappast slutat tillverka kameror;-)

Frågan är bara när de andra kommer. "Flera kommande modeller" kan ju lika gärna betyda nästa år.
 
Calle S skrev:
Det är väl klart att det är en av flera kommande modeller. Nikon har ju knappast slutat tillverka kameror;-)

Frågan är bara när de andra kommer. "Flera kommande modeller" kan ju lika gärna betyda nästa år.

Visst kan det vara så. Jag var förrst ute på en D70 innan jag köpte min Canon 20D som jag är jättenöjd med. Nikon är lite sölig tycker jag.


Mvh Markus Asp
 
Calle S skrev:
Personligen har jag ingen brådska, men nu börjar det faktiskt bli dags för en ersättare till D100...

Jaså, vad roligt att höra att Nikon har fått spade och spann och börjat fördjupa sig i fotografi. Tror du att det kommer en ersättare?

Mvh Markus Asp
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.