Annons

Nikon D50 och D70s på gång

Produkter
(logga in för att koppla)
Digi skrev:
Inget mer med D70s, jag trodde att det skulle sitta en större sensor med 8 meg. Jag får hoppas på det!

Nej, det är samma sensor som i D70 (enligt manualen)

Enda fördelen jag ser att ha 8mpix är när man skall beskära bilden men samtidigt vill ha möjlighet till större utrskrift, det är där fördelen ligger enligt mig iaf.
6mpix borde man klara sig ganska långt på enligt mitt tycke.
Kan även tillägga att jag har en Canon Powershot A60 (2mpix) för närvarande hehe.
 
Daniel VR6 skrev:
Nej, det är samma sensor som i D70 (enligt manualen)

Enda fördelen jag ser att ha 8mpix är när man skall beskära bilden men samtidigt vill ha möjlighet till större utrskrift, det är där fördelen ligger enligt mig iaf.
6mpix borde man klara sig ganska långt på enligt mitt tycke.
Kan även tillägga att jag har en Canon Powershot A60 (2mpix) för närvarande hehe.

Aa, visst! Tycker att det är bra när man kan spara i TIFF formatet när man vill ha lite större utskrifter. Håller med dig om beskärningen!


Mvh Markus Asp
 
andreasc89 skrev:
Om nu Nikon har läckt ut informationen får de väl skylla sig själva. Canon gjorde ju samma sak med 350D...
Det jag menade var bara att man respekterar den önskan han uttryckte, inte för Nikons skull.

Om någon väljer att hitta filerna via sökmotorer rör mig inte i ryggen, men med tanke på att länkarna verkar dör fortare än kvickt så kan jag tänka mig att Nikon letar upp dem och snällt ber folk ta bort dem. Andra forum har ju raderat hela trådar där folk tipsat om var man kan hitta manualerna.

När det gäller dessa två kameror och att de inte skiljer sig så nämnvärt mycket är en teori att de delar gemensamma komponenter för att få ned priset och att man passar på att "uppgradera" D70 när man ändå har ett år senare/mindre/billigare teknik tillgänglig.
 
Calle S skrev:
Personligen har jag ingen brådska, men nu börjar det faktiskt bli dags för en ersättare till D100...

Själv har jag ingen brådska eftersom min plånbok måste hinna fyllas på, men jag vill också se en D200 eller va den nu kan heta så man har något att se fram emot.
 
OldSchool skrev:
Själv har jag ingen brådska eftersom min plånbok måste hinna fyllas på, men jag vill också se en D200 eller va den nu kan heta så man har något att se fram emot.

Visst härligt, det gör jag med. Längtar efter vad Nikon har hittat på hela vintern:)

Mvh Markus Asp
 
Jag har i allafall hört att Nikons objektivutveckling har språtar ur. Lite slött faktiskt.

Mvh Markus Asp
 
suck, när ska den digitala f100an komma då? Lite väl stort hopp upp till d2x från D70. Är det någon som vet om denna nya D70s bygger på exakt samma hus som D70?
Det var någon som skrev på dpreview att nikon medvetet kanske lagt ut manualen med så få nya funktioner för att hålla förväntningarna nere för att sedan när kameran släpps ha gjort fler uppgraderingar och därmed skapa ett sug hos alla D70ägare.
Kanske lite väl långsökt men man kan ju hoppas.

iofs är jag väldigt nöjd med min D70, så det spelar egentligen inte så stor roll. Men det är ju alltid kul med nya häftiga prylar. :)
 
starnut skrev:
suck, när ska den digitala f100an komma då? Lite väl stort hopp upp till d2x från D70. Är det någon som vet om denna nya D70s bygger på exakt samma hus som D70?
Det var någon som skrev på dpreview att nikon medvetet kanske lagt ut manualen med så få nya funktioner för att hålla förväntningarna nere för att sedan när kameran släpps ha gjort fler uppgraderingar och därmed skapa ett sug hos alla D70ägare.
Kanske lite väl långsökt men man kan ju hoppas.

iofs är jag väldigt nöjd med min D70, så det spelar egentligen inte så stor roll. Men det är ju alltid kul med nya häftiga prylar. :)

Jag tror säkert att du är nöjd med din D70. Jag undrar samma saker!

Mvh Markus Asp
 
starnut skrev:
suck, när ska den digitala f100an komma då? Lite väl stort hopp upp till d2x från D70. Är det någon som vet om denna nya D70s bygger på exakt samma hus som D70?
Det var någon som skrev på dpreview att nikon medvetet kanske lagt ut manualen med så få nya funktioner för att hålla förväntningarna nere för att sedan när kameran släpps ha gjort fler uppgraderingar och därmed skapa ett sug hos alla D70ägare.
Kanske lite väl långsökt men man kan ju hoppas.

iofs är jag väldigt nöjd med min D70, så det spelar egentligen inte så stor roll. Men det är ju alltid kul med nya häftiga prylar. :)

D100 är väll ganska mkt baserad på f80 så en "D200" kanske blir lite mer baserad på en f100, inte för jag vet vad jag pratar om men endå :)
 
Men marcus, varför e du så nyfiken på Nikon, du har ju en jättebra kamera Canon 20d (och endast 13år)
 
OldSchool skrev:
Men marcus, varför e du så nyfiken på Nikon, du har ju en jättebra kamera Canon 20d (och endast 13år)

Jag är väldigt öppen på nyheter och nya kameror. Visst är 20D en fantastisk bra kamera. Men ibland är det roligt att prata om andra kameratillverkare också. Eller är det så att jag inte får vara med?

Mvh Markus Asp
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.