Re: Överklaga beslutet
ClaesK skrev:
HEJ!
Du har all rätt att överklaga hennes beslut.
En del försäkringsbolag har egna skadenämder dit man kan få sitt ärende prövat i en högre instans.
Du kan få hjälp med hur du skall göra på Konsumenternas Försäkringsbyrå http://www.konsumenternasforsakringsbyra.se
eller på konsumentverkets hemsida.
Själv är jag nöjd med min D50 men
självklart skall du ha en 350 D eftersom den ingår i ditt system.
Och kvinnan på försäkringsbolaget har nog genom att snåla på 1500:- sett till att dom får riktigt fin badwill.
Jag vet att jag kan och kanske borde göra det. Men känner för tillfället att jag inte orkar hålla på med det. TACK för länken!
Jag tycker att det är märkligt att man inte får sin kamera i samma system som innan. Och i mitt fall finns där ingen kamera billigare som är system, så 350d skulle ju varit självklar. (tycker jag då) Jag hade ju byttat upp mig på försäkringsbolagets kostnad kan ju tyckas.
Hur dem kan göra så här, kunde inte han i affären heller svara på. Jag frågade. Jag frågade om alla tänkbara möjligheter, hur jag trodde vi kanske kunde göra, men det var stopp. Han representerar samtliga försäkringsbolag i hela stan. LF skulle vara dem som trots allt var dem bäste. Enligt honom.
Hursomhelst har jag nu hämtat ut D50. Har inte hunnit plocka upp den ur kartongen och titta på den än, så jag har inte så mycket att säga om den.
Jag känner att jag får se det positiva i situationen. Att jag trots allt får en bättre kamera än den jag hade. (300D) Och vara nöjd med det. Jag är i detta avseendet, den typtråkiga Svensson som inte går upp till strid för detta. En del av mig vill det, den andra delen inte.
Samtidigt är jag nyfiken på D50 nu, då det förs paraleller mellan den och 350d.
Nu blir jag min egen enväldige domare över vilken kamera och system, som jag gillar mest, då jag har haft bägge systemen. Och vilken som i praktiken för mig tar bäst bilder med kitoptiken.
Över det är jag ganska spänd på hur jag kommer känna inför den nya kameran.
Canon optiken kommer jag inte sälja, utan måste känna av Nikon först. Skulle jag i ett senare skede vill byta upp mig till bättre kamera, och om jag inte gillar Nikon, har jag kvar dem. Om jag ganska snabbt gillar Nikonen bättre, då säljer jag bort det.
Rätt eller fel hur jag handlat i ärendet vet jag inte. Men när dem inte viker en tum, utan istället det är på tal om en Pentax igen, då backar jag och tar det som erbjuds. (inget ont om Pentax)