dumbo skrev:
Men eg spelar det ingen roll då Lisa, tycker jag, ska ha en Canon av försäkringsbolaget.
Det som jag tycker är konstigt utav försäkringsbolaget är att dem gett mig grönt på d50 med extra batteri och 1gb kort.
Kameran 6450:-
Extra batteri 690:-
1gb minneskort ca 860:-
Summan: 8.000:- (ink moms.)
Så då har hon ingen anledning att inte betala ut en
350 D för 7890:- (ink moms.)
När det gäller att försäkra utrustning hos Länsförsäkringar så har jag försök att extra försäkra speciell utrustning såsom min fotostudio, min Powerbook G4, min platta skärm, kamera osv.
Men det gick inte att lägga som extra försäkring av någon anledning, utan föll under allrisk försäkring som är upp till ett belopp på 35.000:- (allrisken är en tillvals försäkring som man aktivt måste teckna själv.) Den ingår inte i den vanliga hemförsäkringen.
Dem där speciella extra försäkringarna gäller då smycken(samlingar), småbåt och golfutrustning.
Hade jag haft en speciell försäkring på kameran om dem tillåtit mig det. Hade det ju inte varit snack om saken om vilken kamera jag skulle få utbetalt.
Summan av min händelse, kan man ju dra lärdom av.
1. kolla över era försäkringar, så att ni vet att ni åtminstone har allrisk(drulle)försäkring, annars blir det en ännu dyrare historia.
2. undvika att tappa kameran. ;-) (mitt var ren olyckshändelse) Jag är super rädd om all min tekniska utrustning och var helt förtvivlad när den damp i golvet.