PhotoGirl
Avslutat medlemskap
Re: Det spelar antagligen ingen roll
Mannen i foto affären säger att Nikon D50 har den nya bildsensorn, som ska vara ljusår bättre än den som sitter i Canonen. Själv vet jag inte vilken skillnaden är, och vilken som sitter i Canonen.
Det bästa hade ju varit Canon då jag har all kringutrustning till den. Ska avvakta och höra vad mannen i fotoaffären kommer överrens med försäkrings tjejen. Sen kommer jag ringa henne själv om det inte är till min belåtenhet.
casting skrev:
Men det som brukar anföras för och emot dessa kameror är:
350d: + 8 Mp, bättre på brushantering på höga ISO tal.
- storleken (som iof vissa, särskilt tjejer med små händer KAN tycka är en fördel) Många kompletterar med batterigrepp för att kompensera för detta, men då kostar det ju ytterligare en 1300 kr eller något.
50d + Ergonomin (många upplever den som skönare att hålla), Nikon har ÄNNU större bakåtkompatiblitet med gamla objektiv vilket kan vara en fördel om man längtar ut i begagnatdjungeln. (Men det finns gott om det till Canon ändå)
- "Bara" 6 Mp, sämre brushantering på höga ISO
Trots allt ska man säga att vi pratar om små skillnader. Jag har själv Canon, men det är mest en slump. Det hade lika gärna kunnat bli en Nikon.
Mannen i foto affären säger att Nikon D50 har den nya bildsensorn, som ska vara ljusår bättre än den som sitter i Canonen. Själv vet jag inte vilken skillnaden är, och vilken som sitter i Canonen.
Det bästa hade ju varit Canon då jag har all kringutrustning till den. Ska avvakta och höra vad mannen i fotoaffären kommer överrens med försäkrings tjejen. Sen kommer jag ringa henne själv om det inte är till min belåtenhet.