Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D40X 10 megapixel update
- Trådstartare advof
- Start datum
Hans William
Aktiv medlem
Kan ett rekommenderat pris av 3490 kr passa dig?
335 gram
http://www.fotosidan.se/cldoc/7477.htm
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1030&message=22324973
Beskriver ett enklare VR, ingen M/A knapp, roterande front. Men bra skärpa och ett ED glas.
Leonard är kunnig.
335 gram
http://www.fotosidan.se/cldoc/7477.htm
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1030&message=22324973
Beskriver ett enklare VR, ingen M/A knapp, roterande front. Men bra skärpa och ett ED glas.
Leonard är kunnig.
Senast ändrad:
Bussmicke
Aktiv medlem
Och även här:
[http://www.digit.no/wip4/nikon_oppgraderer_d40_d40x/d129963/]
Tänk om det fanns en svensk motsvarighet till Digit.no eller Dpreview...
Tänk om Fotosidan hade varit lika duktiga med nyheter och tester som Digit, då hade jag var nöjd.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Omatt o omatt......
Hur många gånger behöver du läsa nyheterna. ))
/Erik J
Bussmicke skrev:
Tänk om det fanns en svensk motsvarighet till Digit.no eller Dpreview...
Tänk om Fotosidan hade varit lika duktiga med nyheter och tester som Digit, då hade jag var nöjd.
Hur många gånger behöver du läsa nyheterna. ))
/Erik J
timofej
Aktiv medlem
FS har inte den målsättning. Tycker att Erik ställde en mycket relevant fråga!Bussmicke skrev:
På Digit.no presenteras de ju så fort det kommer nya kameror och annat, långt mer än det gör här.
Likaså med kameratester.
Om du är intresserad av snabba nyheter och tester gå till http://kamerabild.mkf.se till exempel.
raderadmedlem
Avslutat medlemskap
Det kostar att vara kar.....
Fotosidans resencioner är mycket subjektiva, men gratis.
Internett är full av previews och tester. Läs till ögat blir stort och vått.
Du kann bli nöjd; om du vill
/Erik J
Tidningenfoto.se är ju oxå bra, men kostar.Bussmicke skrev:
På hans fråga svarar jag att jag vill läsa om allt nytt samt tester.
För att läsa en del grejer måste man vara Plus-medlem och prenumerera på tidningen vilket jag inte är intresserad av.
Fotosidans resencioner är mycket subjektiva, men gratis.
Internett är full av previews och tester. Läs till ögat blir stort och vått.
Du kann bli nöjd; om du vill
/Erik J
magnus_nelson
Aktiv medlem
Tycker D40x verkar riktigt dyr. Man får ju nästan en D80 för samma pengar.
timofej
Aktiv medlem
Just det. Och fortfarande ingen kompatibilitet med icke AF-S objektiv, ingen vädertättning, plasthus, bara 3 fps, dålig buffert, inget profilminne etc...nifo skrev:
Fortfarande samma lilla sökare, samma 3-punksfokus och dolda funktioner i menyer. Nej, tack. Min D50 får hålla ett tag till.
Jag behåller nog också min D70 ett tag till...
Det är väl inget svar på hans fråga. Han frågade: "Hur många gånger behöver du läsa nyheterna."Bussmicke skrev:
På hans fråga svarar jag att jag vill läsa om allt nytt samt tester.
För att läsa en del grejer måste man vara Plus-medlem och prenumerera på tidningen vilket jag inte är intresserad av.
Du är tydligen intresserad av materialet i alla fall. Om du inte är beredd att betala för det du vill ha får du nöja dig med det som är gratis.
nifo
Avslutat medlemskap
larsborg skrev:
Väldigt, va tätt nya modeller kommer från Nikon, snart får nog ange "best före datum" när modellen inte längre är färsk! ,
Pentax tian eller hundran? =)
/F
Makten
Aktiv medlem
Ja, varför i halva friden skulle du byta ner dig till en "nybörjarkamera" från D70??timofej skrev:
Jag behåller nog också min D70 ett tag till...
Ska man byta kamera så är det väl för att man saknar något hos den man har, inte för att man vill ha färre funktioner;-)
mimasan
Avslutat medlemskap
Kan det vara så att många kunder ser antalet megapixlar som nästan det enda som anger hur bra bilder kameran tar? Då måste väl Nikon möte upp konkurensen från de andra tillverkarna...
Måste verkligen detta bli en kamera som ger bättre bilder eller är det mer att det ger bättre annonstexter och datablad? Som alldeles nybliven D40 ägare hoppas jag då det
Måste verkligen detta bli en kamera som ger bättre bilder eller är det mer att det ger bättre annonstexter och datablad? Som alldeles nybliven D40 ägare hoppas jag då det
timofej
Aktiv medlem
Nja, det var mitt svar på Fredriks kommentar som saknar en hel del grejer. Om man lade till funktionerna han efterfrågar plus mina önskemål skulle det inte bli en bra uppdatering för min D70? ;-) Jag tycker att det skulle bli som D200 då.Makten skrev:
Ja, varför i halva friden skulle du byta ner dig till en "nybörjarkamera" från D70??
Ska man byta kamera så är det väl för att man saknar något hos den man har, inte för att man vill ha färre funktioner;-)
Mitt svar var alltså ironi om att om man lade till de önskade funktionerna till D40 skulle det inte bli en instegskamera längre. Gå och köp D80 om du önskar fler autofokuspunkter, större sökare och lättillgängliga knappar.
Lowrider
Aktiv medlem
Lite offtopic men vad bestyder X? Är det någon skillnad på en sådan uppgradering gentemot S (D70>D70s)? Det var väl mer än bara mjukvaran då med? (större skärm m.m.)
Googlar man på D200x så kommer man bara till sidor på utrikiska som jag inte förstår, men som jag uppfattar det iaf säljs D200 med uppgraderad firmware under beteckningen D200x på en del marknader? Nån som har koll?
Tänkte slå till på en D200 men man vill ju vänta lite om det skulle komma nån ny uppgradering förutom fimware...
Googlar man på D200x så kommer man bara till sidor på utrikiska som jag inte förstår, men som jag uppfattar det iaf säljs D200 med uppgraderad firmware under beteckningen D200x på en del marknader? Nån som har koll?
Tänkte slå till på en D200 men man vill ju vänta lite om det skulle komma nån ny uppgradering förutom fimware...
Tyckaren
Aktiv medlem
HDFS) (KGS skrev:
De är nog stressade av Pentax. Hökaren på hörnet säger att nästan alla numera åtminstone hör sej för om Pentaxen innan de köper Canon (han rekommenderar den till lagret är slut) *s*