Största anledningen till att uppgradera kamera lite då och då är ju att slippa komma till dagen med en kamera som halvt kastat in handduken.
Kostnaden för kameror kommer säkerligen stiga dom kommande åren då försäljningen med största sannolikhet kommer gå ner.
Är kanonnöjd med min Z6:a, även om jag också saknar skruvdragaren till vissa av mina gamla objektiv.
Gällande jobb så ger Stockholm förmodligen störst effekt på lönen om man nu skall stanna i Sverige (vilket jag inte gjort), men jobbbyte i Knäckebrödhult eller byte från Knäckebrödhult till Fralleborg där det också går att cykla till jobbet kan också ge en relativt bra effekt.
Att ha en CV där man gått från Ingenjör till Inventar ser dåligt ut numera.
Sedan beror det ju också på hur man hängt med, kan man bara det man gör bättre nu än när man började för 15år sedan är nog risken att man är ganska ointressant att anställa.
Det gäller att se till att man har dom kunskaperna som efterfrågats. Fastnar man på fel ställe är det bara att se till att skaffa sig kunskapen själv. Är inom IT så några servrar i källaren som man kan labba med det senaste gör underverk, om man nu har arbetsgivare som tycker att det som fungerat dom senaste 20åren borde fungera 20år till.