nikitin
Aktiv medlem
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Och jag som sitter och sparar till en D300!
Och jag som sitter och sparar till en D300!
men det är väl bra det... den lär ju bara bli billigare och billigare
Jo, det är sant. Men jag hade satsat på en splirrans ny.
Och när jag har pengarna, om ungefär ett halvår, kan man troligt nog inte köpa den ny.
Hoppas att D400:n inte överstiger D300 i priset.
Vill inte ha en leksakskamera med video (typ D90/D5000 och som det ryktas om att även D400 ska få denna funktion).
En stillbildskamera ska vara en stillbildskamera och inget annat. Vill jag ha video, så skaffar jag en videokamera (vilket jag redan har sedan flera år tillbaka och är helnöjd med).
Varför inte satsa på en D100 så slipper du den där hemska nymodigheten Live view....
Det är väl bara att låta bli att filma eller ta flera bilder per sekund eller använda TTL-blixt eller vad man nu inte gillar. [...]
Varför inte satsa på en D100 så slipper du den där hemska nymodigheten Live view....
Det är väl bara att låta bli att filma eller ta flera bilder per sekund eller använda TTL-blixt eller vad man nu inte gillar.
Klart att D400 kommer att få video. Scanpix och många pressfotografer kommer i alla fall bli glada åt leksakerna. För att inte tala om en del djurfotografer.
Visst finns det fördelar med videofunktionen, men då jag har en videokamera sedan tidigare så är jag inte i behov av den funktionen.
Mitt inlägg var mer tänkt som ett inlägg och inte som ett sågande av all teknisk utveckling. ;-)
Kanske off-topic... men..
....jag förmånen att alldeles nyligen få stå med tindrande ögon och se en yrkesfotograf arbeta. Jobbet handlade om ett reklamjobb åt ett dom större företagen i Sverige..
och tänk... han använde Canon 5D MkII och "lekte" med filmfunktionen i den.. Reklamjobbet var nämligen en kort filmsnutt med inklippta stillbilder..
Tänk det är mycket man kan använda onödiga funktioner till i sin kamera.. men det är klart.. han är ju bara en yrkesfotograf med uppdrag åt större reklambyråer