Nikonetha
Aktiv medlem
Gersemi skrev:
Det är tveksamt, eftersom alla optipodfästen är specialgjorda till respektive kameramärke
blev ju lite galet och av mig ser.. skall ju stå kameramodell..
en viss skillnad
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gersemi skrev:
Det är tveksamt, eftersom alla optipodfästen är specialgjorda till respektive kameramärke
Gersemi skrev:
blev ju lite galet och av mig ser.. skall ju stå kameramodell..
en viss skillnad
Jeppe skrev:
Nu är det ju så att D2X och D3 använder samma batteri och bottendelen ser mycket snarlik ut. Dock är D3 både 2mm längre och 2mm bredare än D2x. Men utan att veta hur snabbfästet är konstruerat så skulle jag vilja påstå att det passar
Hans på Optipod brukar ge rätt sjyssta inbytespriser på sina produkter. Jag skulle tro att han endast behöver fräsa klackarna på var sida om fästet något smalare. Kan man stå ut med att fästet blir kromat på insidan så gör han det med vändande post. Det har absolut noll betydelse för funktion och hållbarhet. Jag löste det så med min Mark III. Fästet till Mark IIN är något för smalt men efter utfräsning blev det perfekt. Förmodligen är det så som Jesper säger att det kan passa i alla fall men på lång sikt kan gummit ta stryk.Gersemi skrev:
Hmm.. svårt att säga utan att testa, men ett nytt snabbfäste till kameran är ju en mycket ringa kostnad av vad kameran kostar
Danlo skrev:
Vem sjutton har tagit bilderna? De där skitbilderna drar ju ner kameran! Hur många fattar egentligen att det beror på fotografen?
Helt otroligt att Nikon inte fixar en bättre fotograf! Jag menar HAAALLÅÅ??!! Med mina talanger borde jag ju för fan redan vara världskänd!!!! (obs, a teeny weeny bit of irony)
Eller åtminstone vara testfotograf för Nikon
Jeppe skrev:
Hmmm...Fick mail från en kompis precis, han var glad... Preliminär leveransbekräftelse från sajber.. 28/11. Han är NPS.
Anderzon skrev:
Någon som vet om NikonNX ingår vid köp i SWE??
// M
jalle_fotograf skrev:
Det var säljaren som sa att det bara vaar i första sändningen