Annons

Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)
macrobild skrev:
Visste ni att man får en dator med på köpet, likadan dator som jag har i knät och skriver från just nu?
Härlig kombination!
Eller hur

Visst är bilderna läckra? Men det rolika är att i några av dem avslöjar exif-infon att något helt annat märke har använt för att föreviga dessa kameror, lite småtrist va?

Sorry, jag vet, lite OT men ändå :)

Bilagor

• pase.jpg
    pase.jpg
    39.3 KB · Visningar: 828
Jeppe skrev:
Så du menar att h-serien får FX sensor och X-serien får DX-sensor, det rimmar väl ändå inte riktigt att "studiomodellen" får en mindre sensor än vad "pressmodellen" får?

Jag skulle gissa att D3 skulle fått heta D3H om h-serien sålt bättre tidigare. Om (när) det kommer en D3X tror jag den också får FX-sensor, fast med högre upplösning och kanske lägre hastighet än D3.

Själv skulle jag vara helt nöjd med D3:s 12,1 MP trots att det är något färre än de 12,7 jag har i min 5D - om bara pengarna fanns skulle jag boka en D3 direkt, och byta ut Canonprylarna (osett) :)

macrobild skrev:
Visste ni att man får en dator med på köpet, likadan dator som jag har i knät och skriver från just nu?
Härlig kombination!
Eller hur

Fick du bara en MacBook Pro med din Mikael?

Tyvärr har jag bara Canongluggar hemma, så jag kan inte använda den..

Bilagor

• d3.jpg
    d3.jpg
    31.5 KB · Visningar: 814
macrobild skrev:
Du missar en sak d300 har allt som d2x har eller kan ha. Men är lättare, mindre och modernare, bättre och framför allt billigare.
Mikael

Det är därför jag menar att det är svårt att behålla D2Xs, men vissa proffs kanske absolut vill ha ett D2-/D3-hus?

Jeppe skrev:
Fick du bara en MacBook Pro med din Mikael?

Tyvärr har jag bara Canongluggar hemma, så jag kan inte använda den..

Nej för fan.
Jag fick en powerbook,en Ibook och en PC som säger välkommen hela tiden till något när jag beställde min d3.Samt en kamera som ser ut att vara från gamla Öst tyskland med ett vitt objektiv och en bag i box från Sydafrika..
Lite lamt med en stor burk och ett analogt hus- eller hur
Mikael

Bilagor

• jesper.jpg
    jesper.jpg
    36.7 KB · Visningar: 665
macrobild skrev:
Nej för fan.
Jag fick en powerbook,en Ibook och en PC som säger välkommen hela tiden till något när jag beställde min d3.Samt en kamera som ser ut att vara från gamla Öst tyskland med ett vitt objektiv.
Lite lamt med en stor burk- eller hur
Mikael

Var hittar du alla bilder?!

Om du tittar på bilden så ser du att det är Jespers bild i bakgrunden- alltså absolut nytagen, med en 5d
Mikael

Teodorian skrev:
Kanske det?!
Är inte det lite dumt? Nu har jag inte något D2-hus, men vad jag kunnat märka när jag testat så är det i princip ingen skillnad i byggkvalitet mot D200, bortsett från den plastiga inbyggda blixten och möjligen luckan för minneskortet. Så vad är det egentligen som saknas? Hade D300 verkat roligare om den hetat D6 (med anspelning på F6)?

Tillägg: Intressantast är kanske vad det är du saknar hos D2X?

Makten skrev:
Är inte det lite dumt? Nu har jag inte något D2-hus, men vad jag kunnat märka när jag testat så är det i princip ingen skillnad i byggkvalitet mot D200, bortsett från den plastiga inbyggda blixten och möjligen luckan för minneskortet. Så vad är det egentligen som saknas? Hade D300 verkat roligare om den hetat D6 (med anspelning på F6)?

Tillägg: Intressantast är kanske vad det är du saknar hos D2X?

D2X har ett bra hus, men brister i mycket annat bla dynamiskt omfång, brus, färgmättnad på högre ISO-tal. Av denna anledning köpte jag D40X nyligen och har bokat D3. D2X känns faktiskt lite gammal redan. Utvecklngen går så fort nu.

Jesper
Nikon har på sin HongKong sida lagt till en Acer bärbar förutom alla de andra erbjudandena.
Om man beställer en d3 så får man en bag in box, två Apple computer och två PC och en kamera som påminner om gamla ÖstTyskland.
Slå det erbjudandet om du kan
Mikael
'
PS var är vår mentalsjukskötare.
När grejsar/flyger Klyft inatt?

Bilagor

• baginbox.jpg
    baginbox.jpg
    37.8 KB · Visningar: 721
Senast ändrad:
macrobild skrev:
Jesper
Nikon har på sin HongKong sida lagt till en Acer bärbar förutom alla de andra erbjudandena.
Om man beställer en d3 så får man en bag in box, två Apple computer och två PC och en kamera som påminner om gamla ÖstTsyskland.
Slå det erbjudandet om du kan
Mikael
'
PS var är vår mentalsjukskötare.
När grejsar Klyft

Var det allt?!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar