Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon d2x

Produkter
(logga in för att koppla)

Gustav A

Ny medlem
Hej.

Jag har funderat på att byta upp mig ifrån min gamla Nikon d50 som jag förövrigt är nöjd med men saknar ju vissa saker.

har funderat på en Nikon d2x, begagnad. Något man ska tänka på när man köper en sån?

bra eller dåligt köp?

Och till slut, vad tror ni jag skulle kunna få för min Nikon d50+2gb kort,sb-600 blixt och nikon 18-135mm objektiv.

Tacksam för svar och tips.

Mvh gustav

Gustav A skrev:
Hej.

Jag har funderat på att byta upp mig ifrån min gamla Nikon d50 som jag förövrigt är nöjd med men saknar ju vissa saker.

har funderat på en Nikon d2x, begagnad. Något man ska tänka på när man köper en sån?

bra eller dåligt köp?

Och till slut, vad tror ni jag skulle kunna få för min Nikon d50+2gb kort,sb-600 blixt och nikon 18-135mm objektiv.

Tacksam för svar och tips.

Mvh gustav

Vad vill du uppnå med din uppgradering? Vilken typ av fotografering sysslar du med? Hur stora filer behöver du? Behov av hög bildhastighet? Hur ofta tar du bilder på höga ISO-tal tex ISO 1600 och liknande?

För hela din utrustning kan du nog inte räkna med att få mer än ca 5500 Kr (ca 2500 Kr för kameran och minneskortet, ca 1500 kr för blixten och ca 1500 kr för objektivet) men det beror givetvis på prylarnas ålder och skick. Ett paketpris på 5000 kr är nog realistiskt om du vill få det sålt snabbt.

I dag går det att köpa en Nikon D200 för ca 6000 kr och en D2X för drygt 10000 kr så det är kanske inte så lätt att sälja en D50 och få bra betalt. Det är köparnas marknad och det går att göra bra fynd för den som vill köpa begagnat.

Senast ändrad:
ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto