ThomasC
Aktiv medlem
ekequist skrev:
Jaha, jag antar att du tidigare har ringt Nikon hundratals gånger och aldrig fått svar på dina frågor eftersom du fäller ett sånt generellt uttalande? Vilken information har du själv sökt och blivit nekad av Nikon? Eller har du bara läst på forum att Nikon är förtegna om framtida produkter?
Jag har har inte ringt Nikon hundratals gånger, och förstår inte heller varför jag skulle vara tvungen att göra det för att ha en åsikt. Jag har däremot mailat ett flertal ggr, och i ca hälften av fallen aldrig fått något svar.
Man kan väl inte på allvar förvänta sig att ett företag ska svara på frågor som rör företagets strategiska utveckling bara för att man är ägare till en produkt som företaget säljer? Än mindre kan man väl förvänta sig att företaget avslöjar sina strategiska planer för någon som EVENTUELLT har TÄNKT köpa en av deras produkter?
Ring Canon, Konica Minolta, Pentax, Sigma, Volvo, SAAB, Sony Ericsson, Nokia, HP eller vilka som helst och fråga detaljfrågor om deras framtida produkter som inte är lanserade ännu så får du se hur pass uttömmande svar du får...
Det handlar inte om dålig kundvård, det handlar om att företagen inte vill avslöja sina stategiska planer och detta är helt naturligt.
Den produkt som vi refererar till lanserades i september 2004, och vid en demonstration som jag besökte meddelades att man med stor sannolikhet skulle publicera bildexempel under slutet av november 2004, och att leveranserna skulle starta i januari.....och vi vet alla hur det har gått med det. Nyligen har man förskjutit leveransen till slutet av februari.
Tror du att anon, Konica Minolta, Pentax, Sigma, Volvo, SAAB, Sony Ericsson, Nokia, HP eller vilka som helst, skulle acceptera ett sådant beteende från sina leverantörer?
För övrigt tycker jag att Nikon har en förträfflig kundservice, de var t.ex. de enda som gav fri sensorrengöring på senaste fotomässan i Sthlm.
Ring gärna Nikon och fråga vad som helst om deras befintliga produkter så ska du se att du får de svar du behöver, det är jag säker på.
Hade bra allihopa!
/Martin
Det är väl lovvärt att gratis rengöra sensorer på en mässa i STHLM, men om man av sitt huvudkontor i Japan sätts i en mycket pinsam situation gentemot dem som varit trogna kunder i decennier, är det en klen tröst.