Annons

Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:
Asch, precis som just skulle till avslöja hur stor sökarn faktiskt är på <den nya Nikon-kameran> och så kom detta käbbel emellan... ;-) Jimmy kan ta och läsa på lite om vad vi tycker om ironi och smilies, normalt språkbruk odyl i våra forumregler.

OK, allt det där är över nu!
Avslöja, avslöja! :-D
 
AndersGbg skrev:
OK, allt det där är över nu!
Avslöja, avslöja! :-D
Vad, avslöja vad? Jag kom visst av mig helt...

Om ni tror det kommer nya objektiv också, vad skulle det kunna vara? Och om det kommer något annat nytt, vad tror ni isåfall det kan vara? Det finns en ny grej som jag inte sett någon "läcka" något om än... Spekulera loss :)
 
.Z. skrev:
Ingen pant på D70 & D100!

Tur det finns plastcontainrar på återvinningsstationerna;-)

Eller så kan ni lämna i för ändamålet avsedda, av regeringen utställda pantstationer, för att känna igen dessa är dom utrustade med en stor dekal se bild nedan.

För D100 utan garanti är inlämnings avgiften endast 50:-
D70 med garanti betalas 100:- direkt på plats, alternativt kan man byta mot dricks backar, OBS dessa är på väg mot samma öde som D70,100 men för all del, det går att dricka innehållet så länge det finns backar i affärerna :p

Ni kan även kontakta mig personligen för helt kostnads fri hämtning på plats inom 5 mils radie.

Det står enligt nedan på kamera kontainrarna, en gåva från Bush till Persson vad jag förstår, Bush menar att minst 15% av befolkningen är foto intresserad, & att sossarna har mycket att vinna på att erbjuda kostnadsfri återvinning av div kameror. Bush är en kille som vethur man driver kampanjer !

LEFT SIDE D100 RIGHT SIDE D70,PLEASE ACCEPT YOURE PAYMENT BY BEER CRATES.
OH...& VOTE FOR THE SOCIALDEMOKRATS, FOR FASTER,& CHEAPER CAMERAS & LEGALISATION OF HOME DESTILLED BOOZE FOR CLEANING KAMERA LENSES ONLY.
LASTLY, WE PROMISE TO PUT D200s IN EVERY SINGLE AUTOMATED TRAFFIC CAMERA, AS LONG AS YOU VOTE FOR YOURE CANDIDATE DR CANON FFFF sorry for ssstuttering "FF"FFROM NOISFREE WEST VIRGINIA.
 

Bilagor

  • 3ff2eeac42c4d.gif
    3ff2eeac42c4d.gif
    10.1 KB · Visningar: 392
Jag läste nån tråd om en ny Nikon-blixt någonstans. Skulle vara någon blandning av ringblixt och "vanlig" blixt (dvs flera små blixtar som satt moterade framför/runt objektivet).

Verkar iofs coolt om det nu skulle var sant.

Vad gäller objektiv så är väl 18-200:an som syntes på de brusiga mobilbilderna för några veckor sedan trolig. Ska bli intressant att se om det släpps några fasta DX-objektiv också.

Du kanske kan fylla i tomrummen här, Christer? :)
 
Senast ändrad:
Vad sägs om en ny zoom, låt säga en AF-S 18-200mm/f 1:3,3-4,5 DX som kitobjektiv? Ser i varje fall ut som något liknande på mobilkamerafotona.

Kanske även ett teleobjektiv låt säga ett 300mm/f1:4 med VR och till ett humant pris

Mer orkar inte min trötta hjärna med i kväll, efter en duvning med tysk grammatik...

Nu väntar sängen
 
Ett rykte säger också att det kommer släppas flera olika batterigrepp till D200, varav ett (det dyrare) har WiFi inbyggt.

Jag hoppas mest på att det batterigreppet som kommer är robustare än MB-D100, som är fruktansvärt plastigt.
 
http://www.engadget.com/entry/1234000447060275/

"Posted Sep 25, 2005, 5:42 AM ET by Martin McKenna
RE that previous post about the D200, someone mentioned that it looked alot like an S3. So, I layed images of both cameras on top of each other, and, low and behold, after squeezing the D200 a bit, the bottom of the camera matches pixel-for-pixel with the S3."




http://www.flickr.com/photos/blixt/38976480/



edit:insåg precis att de där nog gällde den andra bilden på d200 som cirkulerat o inte den som denna tråd handlar om ...nåja:)
 
Står på Nikons supportsida idag (24/10) att Picture Project (Mac versionen) 1.6.1 har support för D200 NEF-filer.
 
Detta står att läsa på den svenska supportsidan.
Den engelska supportsidan nämner ej detta på nerladdningssidan av PP 1.6.1 (som också uppdaterades 24/10)
 
clindh skrev:
Det finns en ny grej som jag inte sett någon "läcka" något om än... Spekulera loss :)
Ah, det är såklart ett 18/2.8 med tilt och shift.

Och en lätt 70-200/4-zoom med stativfäste.

Eller jaha, skulle jag gissa på vad jag
trodde skulle komma. Inte ville ;-) I så fall gissar jag på nån ny Coolpix.
 
clindh skrev:
Oj... Undrar om man kan få en human vikt på ett dylikt? Frontlinsen lär bli stor som en tallrik :)
Kanske så att han menade en AF-S 300/4 VR? (han srev ju trots allt "1:4" och inte "1,4").

DET hade blivit en storsäljare om kvaliten var lika hög som på dagens AF-S 300/4 (har ett själv).
 
Tri-X skrev:
Detta står att läsa på den svenska supportsidan.
Den engelska supportsidan nämner ej detta på nerladdningssidan av PP 1.6.1 (som också uppdaterades 24/10)
Informationen raderades 08:52.
Indirekt har Nikon alltså bekräftat.
Tack för det Nikon!
 
Själv tror jag att kameramarknaden kommer följa mobiltrenden med att kombinera allt i samma maskin. Jag därmed att Nikon D200 kommer vara en kombinerad kamera(!), telefon, dator, mikrovågsugn, skrivare, dvd-spelare, tv, rakapparat, gasolkök(kommer verkligen uppskattas av alla naturfotografer).

Jag kan ha fel men jag har många säkra källor som pekar på att detta är sant.

/Felix
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.