ANNONS
Annons

Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)
clindh skrev:

Om ni tror det kommer nya objektiv också, vad skulle det kunna vara? Och om det kommer något annat nytt, vad tror ni isåfall det kan vara? Det finns en ny grej som jag inte sett någon "läcka" något om än... Spekulera loss :)

12-24DX/2.8 skriker väl alla pressfotografer efter.

Blir säkert tung och dyr som attan men inte värre än 17-35/2.8 för fullformat.

En raktecknande, fast DX vidvinkel gissar jag också på. Typ 16 mm. Eftersom Nikon sagt att det är DX som gäller måste dom ju bevisa det en gång för alla.
 
Slowfinger skrev:
En raktecknande, fast DX vidvinkel gissar jag också på. Typ 16 mm. Eftersom Nikon sagt att det är DX som gäller måste dom ju bevisa det en gång för alla.
Tja, den uppmärksamme noterar ju att Scandinavian Photo lagerrensat sina 14/2,8 (och 180/2,8) sedan en tid tillbaka. En högklassig, raktecknande och ljusstark vidvinkel? Ja tack! Skulle lite ytterligare ta udden av argumenten om varför FF är så "överlägset" (ingen större personlig värdering i detta, men det verkar ju onekligen vara detta som är Nikons "linje" för närvarande).
 
Slowfinger skrev:
12-24DX/2.8 skriker väl alla pressfotografer efter.
Det frågade jag efter på en Nikonvisning förra året, men fick höra av en representant att "ett sådant vill du inte ha".

Slowfinger skrev:
Blir säkert tung och dyr som attan men inte värre än 17-35/2.8 för fullformat.
Precis det jag sa då...


En ljusstark vidvinkelzoom skulle vara mumma.
 
Tror man lägger ut sådant där för att skapa spänning och förväntningar.
Det känns som om det är väldigt vanligt att info läcker ut av "misstag" på tillverkarnas hemsidor...så klantiga tror jag inte att deras webbfolk är.

Annars är det ju märkligt att de bara missar just vid sådana här tillfällen:)
 
Clouseau skrev:
Skulle man kunna få se ett detaljutsnitt på vad det var ni såg?

läcka eller slarv .
Första riktiga verifieringen på kameran och dess namn.
Namnet har varit registrerat sedan länge
 

Bilagor

  • 200dutsnitt.jpg
    200dutsnitt.jpg
    31.3 KB · Visningar: 695
Snyggt jobbat Mikael. Jag själv glömde att ta en skärmdump fast jag anade att detta inte skulle vara uppe särkilt länge....
Kanon!
 
Pojkar tack för all god läsning sedan gårkvällen. Detta blir verkligen inte mindre spännande för varje dag som går!

Nu måste jag redigera bilder, ibland roligt, men ibland väldigt tråkigt.

Mvh,
 
jimh skrev:
Ah, det är såklart ett 18/2.8 med tilt och shift.

Och en lätt 70-200/4-zoom med stativfäste.

Eller jaha, skulle jag gissa på vad jag
trodde skulle komma. Inte ville ;-) I så fall gissar jag på nån ny Coolpix.


Ja, en 18mm TS vore mumma! :)

Annars tror jag att marknaden skulle uppskatta en AFS50-135/4G.
 
Nikon D5

Den här bilden figurerar mest, särskilt i Kina, inte omöjligt att Nikon väljer retro spåret, nått annorlunda måste som hitta på snart =s

Envisa rykten från mindre sinnes undersökta hävdar bestämt att D200 kommer att heta D5L (Light)& kommer att vara resultatet av ett mycket hemligt sammarbete med Canon.

Självklart kommer kameran att ha APS sensor, på ca 8milj pixlar, i själva verket är det en FF kamera på 12 milj bildpunkter, men man har maskat av sensorn, på ett finurligt sätt, som gammla tiders APS analoga kameror! ....Fiffigt Elin! På såvis lär ingen Nikon fotograf bli besviken, lagom snabb, lagom antal pixlar, kan behålla sina DX optik mm mm

Mot tillägg om ca 9,000:- kan man via verkstad "avmaska" Nikon versionen, & upgradera med firmware VV (Vice versa) Nik...OHH NOHH version 4.1 till senaste versionen,man får därmed en FF Nikon D5F (fullFrame)

Man kan givetvis använda den precis som den enklare D5L (light) genom att beskära bildenadirekt i kameran ! Eller i datorn. Det är ju synd att få med "hela bilden"

Vidare utlovas ett käckt system med utbytes skal såsom på mobil telefoner, man kan välja mellan ett stort urval, Canon vit, Nikon grön, FI röd, baby blå osv osv. Olika lag emblem från all Svenskan utlovas på sikt också.

Förslag till nytt namn på sammarbets modellerna enligt nedan, dock tycks ingen vara överens.

CanonKanNikon
NikonKan,,Cann Cann
Cornikova
Canikkor
Konican
Nacon

Mera info om grund modellen till dom båda kamerorna hittar ni nedan. Hittade tyvär inga bilder på några fräcka skal dock, jag hoppas förståss på Liverpol skal.

http://www.ifa-show.com/2005/canon_review/119_canon_eos_5d.html
 

Bilagor

  • d200haha.jpg
    d200haha.jpg
    32 KB · Visningar: 716
Senast ändrad:
No Offence, det blir ju ofta så här med spekulationstrådar, men jag flyttar denna tråden till Långa Trådar forumet. Ni som vill diskutera kameran kan ju starta en ny. Den som startar den kan ju ev lägga en länk till denna, då det finns en del matnyttigt i denna.
 
Det är ju i princip omöjligt att inte skriva något oseriöst i denna tråd. Förlåt mig men, alltså denna tråd är ju hejdlöst rolig, från topp till tå!

Tror jag ska läsa igenom den nu innan jag somnar, ett gott skratt förlänger huden...eller va de nu sa på biologilektionen.

Förövrigt är min Vill Ha-barrometer i topp så fort någon säger, eller skriver D200. Så någon som tror sig ha något vettigt rykte att förmedla kan ju göra det så blir åtminstonne jag nöjd.

Ralph, retro är helrätt. Jag tror som jappsarna, därav. =)
 
Re: Nikon D5

INJUREDMOOSE skrev:
Den här bilden figurerar mest, särskilt i Kina, inte omöjligt att Nikon väljer retro spåret, nått annorlunda måste som hitta på snart =s

Envisa rykten från mindre sinnes undersökta hävdar bestämt att D200 kommer att heta D5L (Light)& kommer att vara resultatet av ett mycket hemligt sammarbete med Canon.

Självklart kommer kameran att ha APS sensor, på ca 8milj pixlar, i själva verket är det en FF kamera på 12 milj bildpunkter, men man har maskat av sensorn, på ett finurligt sätt, som gammla tiders APS analoga kameror! ....Fiffigt Elin! På såvis lär ingen Nikon fotograf bli besviken, lagom snabb, lagom antal pixlar, kan behålla sina DX optik mm mm

Mot tillägg om ca 9,000:- kan man via verkstad "avmaska" Nikon versionen, & upgradera med firmware VV (Vice versa) Nik...OHH NOHH version 4.1 till senaste versionen,man får därmed en FF Nikon D5F (fullFrame)

Man kan givetvis använda den precis som den enklare D5L (light) genom att beskära bildenadirekt i kameran ! Eller i datorn. Det är ju synd att få med "hela bilden"

Vidare utlovas ett käckt system med utbytes skal såsom på mobil telefoner, man kan välja mellan ett stort urval, Canon vit, Nikon grön, FI röd, baby blå osv osv. Olika lag emblem från all Svenskan utlovas på sikt också.

Förslag till nytt namn på sammarbets modellerna enligt nedan, dock tycks ingen vara överens.

CanonKanNikon
NikonKan,,Cann Cann
Cornikova
Canikkor
Konican
Nacon

Mera info om grund modellen till dom båda kamerorna hittar ni nedan. Hittade tyvär inga bilder på några fräcka skal dock, jag hoppas förståss på Liverpol skal.

http://www.ifa-show.com/2005/canon_review/119_canon_eos_5d.html
Jaha?

Och en länk till Ifa:s rapport om 5D? Vad har den med saken att göra i denna tråd?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.