eljenmyr
Aktiv medlem
Jag försöker resonera såhär (läs: trösta mig själv när jag lägger mer pengar på en kamera än vad jag har råd med).
Sist jag köpte kamera var 1984 och den är fortfarande kanonbra Nikon FE2.
Vad kan hända dom närmsta åren?
Nu kommer alla tekniknördar hoppa på mig på en gång.
Fullformatsensor!!!!!
med mera med mera mm. mm.mm mm. mm.
Jag menar inte så, rent tekniskt utan biologiskt.
Vad kan hända med mina ögon dom närmsta åren som gör att jag kan se skillnad mellan en bild tagen med min (ja, den ska bli min bara min!!) D200 och denna fantastiska futuriska kamera med inbyggd MP3, GPS, I-net, kaffekokare och fru?
3D-bilder?
Bilder där du kan röra vid motivet och känna det?
Nej, jag är inte bakåtsträvare eller teknikmotståndare men flera gånger har följande sagts och det tål att upprepas:
Bilden ska tas av någon också för inte vill du väl ha en kamera som tar bilder när du sover och vakna med minneskort fullt av perfekta bilder.
Nåja inte jag allafall.
Jag köper denna kamera nu och det får bli den sista (hoppas jag)
(Planerar inte att dö imorgon, jag e 38 bast)
Sist jag köpte kamera var 1984 och den är fortfarande kanonbra Nikon FE2.
Vad kan hända dom närmsta åren?
Nu kommer alla tekniknördar hoppa på mig på en gång.
Fullformatsensor!!!!!
med mera med mera mm. mm.mm mm. mm.
Jag menar inte så, rent tekniskt utan biologiskt.
Vad kan hända med mina ögon dom närmsta åren som gör att jag kan se skillnad mellan en bild tagen med min (ja, den ska bli min bara min!!) D200 och denna fantastiska futuriska kamera med inbyggd MP3, GPS, I-net, kaffekokare och fru?
3D-bilder?
Bilder där du kan röra vid motivet och känna det?
Nej, jag är inte bakåtsträvare eller teknikmotståndare men flera gånger har följande sagts och det tål att upprepas:
Bilden ska tas av någon också för inte vill du väl ha en kamera som tar bilder när du sover och vakna med minneskort fullt av perfekta bilder.
Nåja inte jag allafall.
Jag köper denna kamera nu och det får bli den sista (hoppas jag)
(Planerar inte att dö imorgon, jag e 38 bast)