ANNONS
Annons

Nikon D100 eller Fuji S2 pro?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kenta

Aktiv medlem
Har förgäves väntat på att priset på D100:an skulle sjunka till samma nivå som Canons 10D, och nu Fuji S2 pro. Börjar dock trötta på att vänta längre och undrar nu om någon har erfarenhet av dessa båda modeller och kan säga om jag får en lika bra kamera om jag köper en S2 pro i stället för D100:an? Eller ska man ligga lågt med kameraköpet ett tag till och se om Nikon möjligen har något i rockärmen?

Mvh
Kenta

Kenta,
I think you'll find the Fuji S2 will do you just fine. The diffrence between it and a D100 if marginal and mostly a matter of taste. The images produced by both are very good though slightly different, but which of the images you like best will much depend on you and your personal taste. Either way, both are great cameras.

Bests, Duncan

Kenta skrev:
Har förgäves väntat på att priset på D100:an skulle sjunka till samma nivå som Canons 10D, och nu Fuji S2 pro. Börjar dock trötta på att vänta längre och undrar nu om någon har erfarenhet av dessa båda modeller och kan säga om jag får en lika bra kamera om jag köper en S2 pro i stället för D100:an?
Här diskuteras D100 och S2 pro.
Själv har jag D100, tyckte att den hade vissa saker som var till dess fördel. Även i dag när priskillnanden är ett par tusenlappar skulle jag inte tveka.
Men det är ju individuellt.

Eller ska man ligga lågt med kameraköpet ett tag till och se om Nikon möjligen har något i rockärmen?
Tja, att de kommer med en ersättare är väl helt säkert. Frågan är bara när.

Yep, question is how long you want to wait. Let's say they announce something new in, say, 3 months. It'll still take around 6 more months before they hit the shelves and then you better have pre-ordered to get one straight away...soooo, can you wait 9 months to get your new camera?:)

MVH Duncan

Det är så olika hur man ser det. Jag betalade ganska nyligen 2000 extra för att få en Fuji S2 Pro istället för en D100. Inte för att den är bättre objektivt sett, utan för att dess fördelar passade mig så bra att jag bestämde mig för att uthärda nackdelarna. Men läs mer i tråden som Calle länkade till.

Kenta skrev:
Har förgäves väntat på att priset på D100:an skulle sjunka till samma nivå som Canons 10D, och nu Fuji S2 pro. Börjar dock trötta på att vänta längre och undrar nu om någon har erfarenhet av dessa båda modeller och kan säga om jag får en lika bra kamera om jag köper en S2 pro i stället för D100:an? Eller ska man ligga lågt med kameraköpet ett tag till och se om Nikon möjligen har något i rockärmen?

Mvh
Kenta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar