Annons

neat image2.6

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
Laddade hem neat image igår och provade, mycket riktigt så tyckte jag att det blev riktigt bra men...finns det någonstans man kan hitta färdiga profiler eller funkar det bara att skapa egna till respektive bild?

Nån som vet en inställning som de stortrivs med och som de kan rekommendera?
 
SvenneJ skrev:
Finns det någon profil för min kamera nånstans? olympus cs750 uz?

Eller ska man ta nån annan olympusprofil istället?

Hittade inga på Neat images sida. Om du ändå vill testa så såg jag att det fanns profiler till 700 UZ, antar att den är en föregångare, eller? Dra hem & testa & se om du blir nöjd...

Annars så är det lätt att göra egna, tar max nån timme.

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=12678&perpage=15&pagenumber=5

Larsa
 
Har du nåt grepp om hur stor skillnad det är på 700 samt 750 UZ? Om man kollar på Minolta så stämmer faktiskt profilerna mycket bra mellan D7i/hi samt tom A1!

Kolla upp data & testresultat på testsighterna & jämför kamerorna.

Jag vurmar dock fortfarande för att göra egna, fotografera av skärmen som jag beskriver i länken. Det är faktiskt inte så svårt. Jag gjorde själva fotograferingen på 10-15 minuter (då ingår riggning av stativ), analyserna är riktigt roliga att göra & går på max 5 minuter per profil...
 
larsaz skrev:
Har du nåt grepp om hur stor skillnad det är på 700 samt 750 UZ? Om man kollar på Minolta så stämmer faktiskt profilerna mycket bra mellan D7i/hi samt tom A1!

Kolla upp data & testresultat på testsighterna & jämför kamerorna.

Jag vurmar dock fortfarande för att göra egna, fotografera av skärmen som jag beskriver i länken. Det är faktiskt inte så svårt. Jag gjorde själva fotograferingen på 10-15 minuter (då ingår riggning av stativ), analyserna är riktigt roliga att göra & går på max 5 minuter per profil...
Ska kolla upp det vid tillfälle :)

Tack för hjälpen
/Svenne
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.