Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Fläsk-Tarzan skrev:
Som gammal norrman måste jag hålla med Terje Hellesö att Aurland i Sogn o Fjordane har mycket av det vackraste Norge har att erbjuda. Hela denna västra del av Norge har otroligt mycket för den fotointresserade. Förstår inte varför alla vill så långt norr?
Bra link Maritha, min lilla sötpotatis långt där uppe i drömland!
Jag menar ju att man inte ens kan jämföra södra, mellan och norra norge. Skall man dela upp Norge utifrån dess varierade natur så kommer inlägget att bli ca tre km långt.
Jag befinner mig hellre uppe i det karga än längre söderut där det är så långt mer frodigt. Färgerna är helt olika. Vintrarna kan vara snöfria på många ställen uppe i norr och där uppstår ljus och scenerier som inte finns på andra lokaliterer längre söderut.
Exemplen är många. Sedan så är det ju också stora olikheter i själva ljuset och det är ju faktiskt just ljuset som skapar våra bilder så det är ju bra avgörande. Men smaken här är ju olika. Ljuset längre söderut har ju sina kvaliteter.
Naturtyperna som återfinns i de södra delarna av landet har ju också de sina kvaliteter, såklart
Mvh Niclas,