Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Namn på studio

Produkter
(logga in för att koppla)

linnean

Aktiv medlem
Jag hade nog startat många företag redan, om jag bara kunde komma på bra namn.
Nu ska jag starta en fotostudio med fokus på barn bilder. Det kommer att vara barnbilder med det lilla extra, snarare än varuhusporträtt. Men jag kommer också att fota en del bröllop och annat. Men innan jag startar vill jag ha det perfekta namnet på min studio/ ateljé. Jag vill inte använda mitt eget namn, det får gärna vara lite barnsligt, men som sagt kommer jag att fota annat också. Jag vill nog inte att namnet ska vara på engelska heller.
Någon som har något förslag? Ös på bara! Jag är tacksam för alla förslag.

Alltså....

Brunskog, Arvika, Jössehäring, jössesamalia....

Fan va deprimerad jag blir på en sån här tråd, det är din studio, du ska vara kreativ, de e la bara och spinna loss med fantasin istället för att massa anonyma muppar på ett forum ska vaska fram nått.

Kreativitet dör om den inte får levas ut...

Alltså....

Fan va deprimerad jag blir på en sån här tråd, det är din studio, du ska vara kreativ, de e la bara och spinna loss med fantasin istället för att massa anonyma muppar på ett forum ska vaska fram nått.

Men ibland kan det vara bra med "anonyma muppar" som bollplank!

Jag jobbar själv med reklam och vet med mig att denna metod är bra då man ibland målar in sig i ett hörn. Ideérna kan lossna efter att ha fått några nya uppslag att arbete efter.

Alltså....

Fel av mig... Kan inte vara tacksam för detta "svar". Själv tycker jag att det är just dessa svar som är depprimerande, som får mig att tveka innan jag ber om hjälp. Tro det eller ej, me jag har själv funderat länge och väl. Jag har en massa idéer. Men ingen som jag är helt nöjd med. Jag vill ha ett bra, slående namn som man kommer ihåg, inte bara ett som duger. Kanske missade jag någon ironi i ditt inlägg men du är inte välkommen på någon av mina trådar.

....

Studio Linneart
Knäppt kort förblir

(jag inte vet jag, så mycket fantasi hade jag nog inte...)

/Erik

Men innan jag startar vill jag ha det perfekta namnet på min studio/ ateljé. Jag vill inte använda mitt eget namn, det får gärna vara lite barnsligt, men som sagt kommer jag att fota annat också. Jag vill nog inte att namnet ska vara på engelska heller.
Någon som har något förslag? Ös på bara! Jag är tacksam för alla förslag.

"Perfekta namnet", man kan ju bli nervös för mindre om det skulle bli fel. Men tur i alla fall att du är tacksam för alla förslag.
Barnsligt var det, och ett "barnsligt" uttryck (definitivt anspråkslöst utan vuxenpoäng) om fotografi är ju att säga att man knäpper kort. Så jag föreslår att du döper din studio till Kortleken.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar