Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Namn och titel på fel ställe

Produkter
(logga in för att koppla)

Tbirder

Aktiv medlem
Jag tycker fotosidans nya responsiva design fungerar bra på mobil och surfplatta, men en sak ogillar jag; nämligen att fotografens namn och bildens titel hamnar under alla kommentarer när man tittar på en bild. Är det ett misstag som råkat bli när sidan gjordes om, och som isåfall kommer rättas till? Tycker det är närmast respektlöst mot fotografen att inte ha namn och titel intill bilden.

Jag tycker fotosidans nya responsiva design fungerar bra på mobil och surfplatta, men en sak ogillar jag; nämligen att fotografens namn och bildens titel hamnar under alla kommentarer när man tittar på en bild. Är det ett misstag som råkat bli när sidan gjordes om, och som isåfall kommer rättas till? Tycker det är närmast respektlöst mot fotografen att inte ha namn och titel intill bilden.

Vi tar och kikar. Det är inte ett medvetet val utan nog mer en konsekvens.

Kikat nu. Det är en konsekvens av designen. Jag kollar också i vår app och där visar vi inte heller fotografens namn i direkt anslutning. Det har faktiskt ingen återkommit om. Men jag skall fundera hur vi kan lösa namnet och samtidigt behålla en ren bildvisning.

Ok. Ja utrymmesmässigt tar det ju inte större plats över (de eventuella) kommentarerna än det tar om det står under dem.
Jag är lite förvånad att ingen annan reagerat över detta, men jag kanske är ensam om att tycka att det ska vara så?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar