VinceNight
Aktiv medlem
Orka köpa varor från ett företag som ljuger ihop ordinarie priser...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det kan man väl.. upplösningen är ju fortfarande 1080p hos bägge kamerorna.
De flesta som köper en Canon 5DMk2 lär nog köpa den för att fotografera med! Kanske för enkelt för att det skall vara begripligt.
Det kan man väl.. upplösningen är ju fortfarande 1080p hos bägge kamerorna.[/QUOTE
Hmm, känns inte lönt att argumentera med dig
Ok. Mkt tjafs nu. Vad jag menar i min jämförelse mellan Canon Eos 5D MkII och Nikon D7000 är uppfattningen som jag har fått att de flesta som köper/köpt en Canon 5D MkII har gjort så framför allt p.g.a inspelningsfunktionen i Full HD (1080p). Söker ni på youtube efter eos 5D så handlar 99% av inläggen om 5D MkII som filmkamera! Tillbehör osv. Extremt tunga namn i branchen uppskattar kameran som ett riktigt bra allternativ till deras 2-300'000kr (film)kameror! Därför utgick jag för att även de flesta här också såg denna egenskap som det främst lockade till köp. Sen är det såklart en grym stillbilds kamera med full-formats-sensor på 21mpx .. Menyerna och handhavandet som någon plussade för har väl dock fått väldigt tuff kritik världen över. Vad gäller gluggar tror jag inte Canon har bättre utbud än Nikon. Kanske du menade Fx utbudet, matlep? Om man redan kör nikon dx, hade uppskattat video funktionen och har massa linser så tror jag man helt klart man spekulerar på en D7000.. Kör man canon så är det 5D MkII som gäller. MEN är man i taget att köpa sin första avancerade DSLR så tror jag priset spelar roll och de kunderna finns det stor risk att nikon stjäler från canon med D7000. Är priset 18000kr som nu på Rajala, så tror jag att man tar 5D MkII just p.g.a de egenskaper som utpekats, Fullformat, fler pixlar osv.. Men är det bara film-funktionen man vill åt så finns det INGEN anledning till den dubbelt så dyra 5D MkII.
Det kan man väl.. upplösningen är ju fortfarande 1080p hos bägge kamerorna.[/QUOTE
Hmm, känns inte lönt att argumentera med dig
Synd att du känner så.
Min jämförelse gällde framför allt kamerorna i form som filmkamera. 5D MkII var ju ganska sensationell när den kom. Just p.g.a inspelningsmöjligheterna i Full HD. Det var ju anledningen till ramaskriet och att t.ex Vincent LaForet börjat med Film.
Inte konstigt att du får det resultatet när du söker på YouTube! Det är ju en sajt som handlar om film... Prova Flickr eller nåt annat istället...
Inte konstigt att du får det resultatet när du söker på YouTube! Det är ju en sajt som handlar om film... Prova Flickr eller nåt annat istället...