Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nån mer som köpte 5d mkII på Rajala

Produkter
(logga in för att koppla)
Var inne av en slump på Rajala foto igår och såg att dom sålde 5d mkII för 18498 är ju galet billigt. Så kunde inte låta bli att köpa en :) Nån mer som beställt? Jag har aldrig handlat där innan nån som har erfarenhet av dom?

CyberPhoto hade samma grej fast bara en dag... Också ett vettigt pris på MKII:an... Fast billigt vet jag inte.. 18000kr är ju en smärre bunt. Hoppas du blir nöjd. Jag väntar på en Ixus 300HS för rimligare pengar..

Jag ringde dit och frågade hur länge dom skulle ha erbjudande på en macro-glugg jag klurar på. Men han som svarade visste inte ens att dom hade nedsatt pris på den...

Var inne av en slump på Rajala foto igår och såg att dom sålde 5d mkII för 18498 är ju galet billigt. Så kunde inte låta bli att köpa en :) Nån mer som beställt? Jag har aldrig handlat där innan nån som har erfarenhet av dom?

Hej!

Rajala är bra, åtminstone när man får diskutera sina funderingar med Serkan Günes bakom kassadisken!

Hans

Pixlar är inte allt!!

Dom två kamerorna konkurrerar inte med varandra. Snarare så att D7000 kommer sänka priset på D700.

lite off topic men
Klart canon måste hissa ner lite när nikon släpper en likvärdig kamera för mindre än hälften av pengarna! Rajala är iaf en seriös lev av min erfarenhet. Får se vad D7000 landar på i slutet av månaden :)

lite off topic men
Klart canon måste hissa ner lite när nikon släpper en likvärdig kamera för mindre än hälften av pengarna! Rajala är iaf en seriös lev av min erfarenhet. Får se vad D7000 landar på i slutet av månaden :)

På vilket sätt liknar Nikon D7000 5DMkII? Den ena är en cropkamera i mellanprissegmentet, den andra en fullformatskamera med allt som hör därtill.

På vilket sätt liknar Nikon D7000 5DMkII? Den ena är en cropkamera i mellanprissegmentet, den andra en fullformatskamera med allt som hör därtill.

ok nu är vi väldigt offtopic.

Bägge är högupplösta DSLR med film-funktion. Money talks broder! enligt mig iaf så köper man inte en 5D för att fota med. Den köper man för att filma med. Samma sak med D7000 som på alla sätt ligger jämnsides som 5D. Annars kör man 300s, men har för mig att den bara är 720p och utan mic-ingång. osäker. Jag kommer iaf klämma en D7000 så fort den inkommer! Inte bara för objektivfrågan utan oxå hållbarhet, känsla och kvalité på resultatet. Dessutom kommer jag kunna skaffa lite axel stativ och annat smått och gott för pengarna jag tjänar :) De extra pixlarna kan jag klara mig utan.

Bägge är högupplösta DSLR med film-funktion. Money talks broder! enligt mig iaf så köper man inte en 5D för att fota med. Den köper man för att filma med. Samma sak med D7000 som på alla sätt ligger jämnsides som 5D. Annars kör man 300s, men har för mig att den bara är 720p och utan mic-ingång. osäker. Jag kommer iaf klämma en D7000 så fort den inkommer! Inte bara för objektivfrågan utan oxå hållbarhet, känsla och kvalité på resultatet. Dessutom kommer jag kunna skaffa lite axel stativ och annat smått och gott för pengarna jag tjänar :) De extra pixlarna kan jag klara mig utan.

Handlar som sagt inte om mängden pixlar utan om storleken på sensorn..

Herregud, du kan väl inte jämföra en cropkamera med en fullformat? Och nog åtskilliga som köper en 5d just för att plåta med, snarare än att filma.

?

Jag köpte min 5D2 för att plåta med i alla fall. Inköpt på Rajala
Filmar gör jag kanske bara till en %. Av tiden jag använder den. Tycker det är ganska struligt att filma med en DSLR

Jag köpte min 5D2 för att plåta med i alla fall. Inköpt på Rajala
Filmar gör jag kanske bara till en %. Av tiden jag använder den. Tycker det är ganska struligt att filma med en DSLR

Men herre, för de pengarna hade du ju fått ett D700 hus eller tom ett beg D1 MkIII eller bättre skjutit till lite extra och plockat ut en D3X .. Varför köper man en 5D MkII om man inte tänkt ha den till film?

Men herre, för de pengarna hade du ju fått ett D700 hus eller tom ett beg D1 MkIII eller bättre skjutit till lite extra och plockat ut en D3X .. Varför köper man en 5D MkII om man inte tänkt ha den till film?

Helt enkelt för att jag gillar att ta bilder med den. Trivs förträffligt med den kameran.
För ett antal år sedan körde jag Nikon och Pentax. Hade jag varit kvar med Nikon så hade D700 varit intressant ja.
Filmar gör jag framförallt med min Panasonic filmkamera. Det är betydligt enklare,tycker jag

De flesta som köper en Canon 5DMk2 lär nog köpa den för att fotografera med! Kanske för enkelt för att det skall vara begripligt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar