Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som kan berätta den stooora skillnaden påen 7D och 5D??

Produkter
(logga in för att koppla)
Jaha, har jag det ;0)
Det klart jag vet, men jag vet inte om alla som läser där läser det jag har skrivit här på just denna tråden. Jag går inte in och läser på alla trådar i varje fall och tycker jag att någon har vart hjälpsam och trevlig kanske jag ville fråga just denna personen mer.....

jo det är klart...
men om du använder sök funktionen på forumet så kan du få svar på alla dina frågor.
Det blir så många trådar där det står samma sak annars.

OCH då blir det ännu svårare att hitta tillbaka till något intressant man läst någon dag innan... tex :)

Jag köpte inte "standardzoomen" tillsammans med min 400D utan i stället EF-S 17-55/2,8 då jag visste att jag ofta skulle fotografera i svagt ljus. Nu har jag också EF-S 60/2,8 macro, EF 50/1,8 och EF 28/1,8. 28 mm blir ett ljusstarkt "normalobjektiv" på APS-C, det finns även EF 28/2,8, - billigare och också skarpare men saknar den smidiga USM-fokusmotorn. Det blir stor skillnad mot EF-S 18-55/3,5-5,6(is) dessutom fungerar AF säkrare med 2,8 eller större ljusstyrka då mittpunkten då får ökad käslighet. Det är också viktigt att exponera rätt i svagt ljus för att minimera bruset. Men den större sensorn (FF) i bl.a. 5D(II) är onekligen bättre i svagt ljus, nackdelen är dyrare, större och tyngre utrustning, men för samma resultat kan man med FF använda ljussvagare objektiv, men då har man ju inte vunnit det man eftersträvat.

ANNONS