Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som har varit till Lofoten?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nilea skrev:
Tack för alla tips! Ska gå igenom dessa för att planlägga en resa framöver.

Rosie

Hei. Mitt navn er Eirik og jeg er fra Nord-Norge, ikke langt unna Lofoten. Jeg har vært der mange ganger både med og uten kamera, og det er hyggelig at du planlegger en reise dit. Det er et fantastisk område med noen av verdens eldste fjell, mange av dem over 3 milliarder år gamle.

Men du skal få noen tilleggsopplysninger av meg.
Skal du kjøre bil fra Stockhom, kjører du nordover til Kiruna og over Riksgränsen til Narvik i Norge. Tog mellom Stockholm og Narvik tar ca. 21 timer, det blir vel noe tilsvarende med bil. Fra grensen til Norge tar det ca. 2 timer før du er i Vesterålen som på en måte blir portalen til Lofoten som også er "mycket" vakker.

Jeg vil anbefale deg å bruke egen bil. Det er dårlige bussforbindelser og du må over flere ferger før du kommer til de ytterste øyene. Det er rikelig med overnattingssteder da området er et turistområde. Ta med deg mye klær og mye film... Kom gjerne med flere spørsmål.

Eirik skrev:

Hei. Mitt navn er Eirik og jeg er fra Nord-Norge, ikke langt unna Lofoten. Jeg har vært der mange ganger både med og uten kamera, og det er hyggelig at du planlegger en reise dit. Det er et fantastisk område med noen av verdens eldste fjell, mange av dem over 3 milliarder år gamle.

Men du skal få noen tilleggsopplysninger av meg.
Skal du kjøre bil fra Stockhom, kjører du nordover til Kiruna og over Riksgränsen til Narvik i Norge. Tog mellom Stockholm og Narvik tar ca. 21 timer, det blir vel noe tilsvarende med bil. Fra grensen til Norge tar det ca. 2 timer før du er i Vesterålen som på en måte blir portalen til Lofoten som også er "mycket" vakker.

Jeg vil anbefale deg å bruke egen bil. Det er dårlige bussforbindelser og du må over flere ferger før du kommer til de ytterste øyene. Det er rikelig med overnattingssteder da området er et turistområde. Ta med deg mye klær og mye film... Kom gjerne med flere spørsmål.

Tack för upplysningen!

Vi (min sambo och jag) funderade just på om man skulle köra egen bil eller alternativt ta tåget upp. Men som alltid så är man inte lika låst då man kör egen bil. Jag kommer förmodligen med fler frågor då vi har planerat mer.

Hälsningar Rosie :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar