Annons

Någon som har fått sin efterlängtade 1D mkII

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu ser det mörkare ut.....

Pratade med ett antal fotobutiker i sthlm i tisdags, alla sa ungefär samma sak.

Det finns inte kameror så det räcker till de som ska till EM. En hade pratat med Per Karlsson på Canon precis när jag kom in i butiken, han skulle skicka ned sin egna Mark II till EM bara för det fanns så få kameror.

Fick beskedet att det är ungefär 35st som bokat 1D som står före ikön innan några av butikerna får något... Så det lutade åt efter sommaren :(

Jag hoppas verkligen jag har fel, för det vore väldigt trevligt att få ett ex innan sommaren.


/Stefan
 
B&H Photo i New York (www.bhphoto.com) får så många att de kan lova kameror relativt snart. De tar emot förbeställningar nu eftersom de har bra i kapp med leveranser. Hos dem kan man inte förbeställa om det redan är väldigt många i kö.

Annars är det att vänta som gäller. Även för 1Ds var det över ett halvårs kö i början. Men kanske blir det inte samma kö till efterföljaren. Alla 1Ds-ägare lär ju inte byta upp sig direkt.
 
Re: Nu ser det mörkare ut.....

DaSilva skrev:
Pratade med ett antal fotobutiker i sthlm i tisdags, alla sa ungefär samma sak.

Det finns inte kameror så det räcker till de som ska till EM. En hade pratat med Per Karlsson på Canon precis när jag kom in i butiken, han skulle skicka ned sin egna Mark II till EM bara för det fanns så få kameror.

Fick beskedet att det är ungefär 35st som bokat 1D som står före ikön innan några av butikerna får något... Så det lutade åt efter sommaren :(

Jag hoppas verkligen jag har fel, för det vore väldigt trevligt att få ett ex innan sommaren.


/Stefan

OS och EM kanske är en del av anledningen till bristen på kameror i Sverige,men enligt en Canon rep i Belgien, så beror det nog på att Svenska Canon inte har förbeställt tillräckligt med kameror.

Kan inte avgöra hur mycket sanning det ligger i detta,kan bara konstatera att butikerna i Belgien inte har några leverans problem.

/Jonas
 
Min kamera kom igår

Min kamera kom in igår, vilken miss av mig, det ända missade samtalet på 3månader......

Nu måste jag bara springa till banken.

Verkar vara väldigt kostig information som Canon skickar ut !!

Det ända jag vet är att min kamera ligger och väntar på mig.

/S
 
froderberg skrev:
B&H Photo i New York (www.bhphoto.com) får så många att de kan lova kameror relativt snart. De tar emot förbeställningar nu eftersom de har bra i kapp med leveranser. Hos dem kan man inte förbeställa om det redan är väldigt många i kö.

Annars är det att vänta som gäller. Även för 1Ds var det över ett halvårs kö i början. Men kanske blir det inte samma kö till efterföljaren. Alla 1Ds-ägare lär ju inte byta upp sig direkt.

Förmodligen är det större efterfrågan på mk2 än på 1Ds. Jag fick iaf bara vänta ca en månad på min 1Ds då jag beställde den (då den var precis släppt).
 
Fick samtal igår ifrån yfo i göteborg om att kameran hade kommit, tyvärr har jag inte möjlighet att köpa den nu pga olika anledningar så jag fick tacka nej.
 
geronimo13 skrev:
Fick samtal igår ifrån yfo i göteborg om att kameran hade kommit, tyvärr har jag inte möjlighet att köpa den nu pga olika anledningar så jag fick tacka nej.

Tråkigt. Men om några måsader ska det väl gå betydligt lättare att få tag på en. Det kanske funkar bättre för dig då.

Nu ska jag alldeles snart åka och hämta min.
 
Jerry Gladh skrev:
Fortfarande 4 på lager i denna butik i skrivande stund. Han hade dock försökt beställa ännu fler med dåligt resultat.

Min är på väg.

Jerry

Ringde just till dem och fick svaret att de fortfarande har en på hyllan, så är det någon som är sugen att köpa den ring och beställ, 4890 Euro vid betalning med kreditkort och 4690 om man kan betala cash.

/ Jerker
 
Smirre skrev:
Ringde just till dem och fick svaret att de fortfarande har en på hyllan, så är det någon som är sugen att köpa den ring och beställ, 4890 Euro vid betalning med kreditkort och 4690 om man kan betala cash.

/ Jerker

HAH.. 200€ dyrare om man betalar med kreditkort... VAD exakt är skillnaden..han får ju sina pengar i vilket fall som...

Jag kan tänka mig att det finns en del butiker som har den i "lager".. Nämligen de som har satt ett lite högre pris..
 
Skillnaden kan väl vara administativa kostnader, att hans bank tar en avgift vid kortköp. Liksom många svenska affärer får göra. Sen att det kanske inte är i 200 euro, det är ju en annan sak...

Precis som du inte får samma pris när du handlar bilar i tyskland om du inte har cash...

Eller så är det som du säger att han vill dra in lite x-tra stålar, men han levererar iaf varan... Får vi hoppas... =)
 
Tyvärr bidde det bara en tummetott även idag, leveransen försenades till tisdag... Men Magnus och jag fick en trevlig fika i varje fall!
 
TheBishop skrev:
Tyvärr bidde det bara en tummetott även idag, leveransen försenades till tisdag... Men Magnus och jag fick en trevlig fika i varje fall!

ja, och uppmuntrande pep-talk från en av butikens säljare fick vi också som gjorde sällskap. Han var inte nådig i sin kritik mot Canon.

Så vi får våra den 32 maj, för det var ju maj som var lovat..
 
Jeppe skrev:
HAH.. 200€ dyrare om man betalar med kreditkort... VAD exakt är skillnaden..han får ju sina pengar i vilket fall som...

Jag kan tänka mig att det finns en del butiker som har den i "lager".. Nämligen de som har satt ett lite högre pris..

I det här fallet är det kontokorts företagen som tar ut avgiften.

/Jonas
 
froderberg skrev:
ja, och uppmuntrande pep-talk från en av butikens säljare fick vi också som gjorde sällskap. Han var inte nådig i sin kritik mot Canon.

Så vi får våra den 32 maj, för det var ju maj som var lovat..

Kanske dags för Per Karlsson / Yrkesfoto Svenska Canon, att börja fundera på en ny karriär.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.