Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon som har fått sin efterlängtade 1D mkII

Produkter
(logga in för att koppla)
Pga förkylning och dåligt väder blev första fotosessionen förlagd hos svärföräldrarna. Deras fem veckor gamla kattungar blev ett lagomt fotoobjekt, men lilla snubben på bilden såg klart misstänksam ut. Han undrade väl vad jag var för ett pucko som låg och krälade framför korgen...

Kameran är så snabb att man hinner ta två eller tre bilder innan katten har hunnit blinka färdigt. :)

Bilagor

• gj7y0024_400.jpg
    gj7y0024_400.jpg
    48.2 KB · Visningar: 1,772
Undrar när nästa sändning av kameran börjar komma till sverige? Verkar inte ha kommit många i första sändningen i alla fall. Hoppas att man hinner få den före sommaren i alla fall.

/ jerker

Blir väl USA .....

Smirre skrev:
Undrar när nästa sändning av kameran börjar komma till sverige? Verkar inte ha kommit många i första sändningen i alla fall. Hoppas att man hinner få den före sommaren i alla fall.

/ jerker

Det blir helt klart sämre och sämre med Canongrejor i Sverige.

Själv tröttnade jag på att vänta på 500/4 IS.
Beställde hos B&H. Leverans om några dagar.
Vill ju inte missa sommaren.
Kommer att göra likadant med M2 om det behövs.
Snabbare leverans och pengar att tjäna.

Jerry

Smirre skrev:

/ jerker

Jag blev uppringd av Canons yrkesfotosäljare Per Karlsson igår. Han berättade att de får en sändning mark II under maj, men han hade inte fått exakt datum.

Sändningen blir inte jättelik, men inte heller bara ett fåtal kameror. Spridningen blir bred så de flesta butiker får, men inte så många till var och en. Inte ens yrkesbutikerna får särskilt många.

Fram till halvårsskiftet ska 40 procent av alla order vara levererade. Många fotografer har beställt på flera ställen, så det blir säker ungefär hälften som får innan juli.

Per Karlsson har själv haft kontakt med alla fotografer som ska till OS och sett till att de fått kameror. Dessutom har de som beställt gamla Eos 1D fått (som Ralph).

Jag står som nummer 1 hos Kameradoktorn (de har hittills inte levererat några) och ska få min nu i maj.

Hälsningar Magnus

Enligt en diskussion på dpreview.com ska kamerorna i den andra sändningen levereras på måndag den 10 maj i Canada. Om man jämför det datumet med släppet av den första omgången så ska man lägga på en eller två dagar.

Får väl hoppas att det stämmer... De måste ju komma med lite fler kameror snart.

/M

Precis Magnus, jag såg också att nästa leverans var planerad till 10 maj där. Bara att hoppas på det bästa. Har sett så mycket gott med den kameran så man är ju rejält sugen på att få den i handen.

/ jerker

Fick min i Onsdags och den e precis så bra som jag
hade hoppats på. Snabb af, ultra snabb i sekvens tagningen och allt annat som jag hoopats på
så till er andra som inte har fått dom än.

Den som väntar på något gått tycker bara att det är förjävligt....

/ Ola

Ola, fick du den från en svensk affär?? (dvs har den sägensomspunna andra leveransen faktiskt kommit??)

Fick min från scandinavien p. i Göteborg.
Och nej det är nog inte andra leveransen.
Tror dom fick 7 st.

Ja har beställ men får min i Juni sa dom från Tyskland !! Den kostar strax över 4000 euro !!

Verkar segt.......

Verkar som det inte kommer ut några kameror till vanliga konsumenter i denna "våg" heller.
Har pratat med kamera doktorn och några andra affärer i sthlm idag och alla säger samma sak.

Att enligt Canon så har inte de stora tidningarna fått tillräckligt antal ännu, så alla "svenssons" får vänta till nästa leverans :(

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar