Ja, säg det den som vet,,,
Eftersom jag fotar som amatörfotograf så kan jag endast köpa prylar med pengar som "jag har över",, INget säger att det måste vara en billig kamera fördet
!!
Nejmen det kanske låter som att jag fotar få bilder generellt men så är inte alltid fallet alls.
Det händer att jag fotar serier tex,, vet inte hur snabb 20D är men jag antar att 1D markII är snabbare. Det skulle jag uppsksatta.
AF,en kanske är bättre på 1D markII. Den är Mycket viktig även om jag oftast MF,ar i exponeringsögonblicket,,
1D markII är tyngre vilket jag ser som en fördel,, min 1n+hs skulle jag gärna blya ned ett par hg. Knepigt argument enligt många eftersom en 20D såklart går fint att blya
)
1D markII är väl generellt mer robust, eller misstar jag mig? Jag skulle verkligen verkligen uppskatta det.
Sökaren är enormt viktig för mig, att den är heltäckande för formatet. (Sökaren är en viktig faktor i mitt val,,)
Brännviddsförlängning på 1,6x passar mig absolut inte, förutom 1,3x som jag skulle föredra framför fullformat. (Tror alltså att 20D har 1,6x, eller misstar jag mig där?)
Hittar säkert fler synpunkter, men det känns helt oaktuellt att köpa en 20D. Det är ju viktigt att kameran KÄnns bra. (känner inte 20D utan drar mina tankar utifrån 10D,,)
Så blir det 20D eller 1D markII
?
Mvh Niclas,
Ps, Det dröjer nog tveklöst en tid innan jag köper dslr även om jag har en viss lust nu. Den skinande vackra dagen så är nog 1D markII,an rena fossilen
Känns som att jag fotar gratis med BRA kvalitet nu analogt jämfört med utlägget i pengar för den Dslr som motsvarar mina krav,,,