Annons

Någon beställt Eos 350D än?

Produkter
(logga in för att koppla)
mazeson skrev:
Men bildernas kvalitet är inget som revolutioneras. Det hänger bara på objektiven. Och motiven förändras inte heller.... ;-)
h/mats

Nä riktigt, men lite julaftonskänsla måste det ju ändå vara va? Kul att den känns bra också vilket varit en av mina farhågor.
 
enda men hittills är att den är tajt mellan objektiv och handtag och det blir nagelmärken i denna hörna. Det är något som jag inte känner utan bara sett på kameran efter att ha haft den i handen ett tag.

Batterigreppet har inte kommit ännu. Då blir detta lilla aber nog annorlunda.


annars är det julaftonskänsla, ja. Synd att man har massor av annat att göra.... Men till helgen, då....
 
vad jag menar är att vi inte kan hålla på och mala om vikt, storlek, knapp, feature i det oändliga. Det är ju slutgiltligen vad man gör med verktyget som räknas....

tekniken har inget egenvärde, åtminstone inte för mig...


Jo, det GÅR att ta SKITBRA bilder med denna kamera, men det är inte kameran som tar bilden... det är fotografen...

:)

h/Mats
 
Det var ju precis det jag också menade! Var bara lite ironisk över prylfixerandet som råder här även om nu det också kan vara lite kul... :)
 
Börjar tänka på att skaffa en digital kamera.
20D:n är för dyr, men jag hittar 350D (hus bara) till det hyfsade priset på £600.
Sen ska det visst vara olika grejer till för att få ut bilderna ur burken - om jag har förstått det rätt. Då blir det paket på £650-690 som gäller.
Undrar vilket paket jag ska välja - det finns tex. med antingen 520MB minneskort eller 1GB. (Skillnaden £27.)
Undrar också om man inte hellre lägger till £13 och köper två minneskort med 520MB?
Är det inte risk att man har en massa bilder på 1GB kortet och så ramlar i sjön (brukar ske ibland), eller sätter sig kraftigt och oplanerat på en sten med det fickan (har väl hänt...), osv?

Hur är det f.ö. med andra linser till 350D? Jag har ett par Sigma-gluggar till min analoga EOS, kan jag räkna med att de funkar på 350D'n, 'Just like that'? (som Jimmy Cooper brukade säga)
Det är ju vad man intuitivt skulle tro.
Eller är det bara min gamla Canon-lins som jag kan räkna med? I så fall kanske man bör se på något paket med lins(er) också, ju.
Frågorna hopar sig...

(Obs, det är inte värt att sucka över min okunskap på det digitala fältet. Den är jag pinsamt medveten om...)
/Gitte
 
Om någon har eller kommer över en manual (350D PDF) Eng eller Swe så kan ni väl länka till den... Så kan man läsa lite medans man följer DHL från Frankrike :D Fick bara mitt minne idag
:(
 
Jag fick svensk, finsk och norsk manual till kameran. Om någon är intresserad av den finska eller norska så kan jag tänka mig att skänka bort dem =)
 
gitte edelman skrev:
Börjar tänka på att skaffa en digital kamera.
20D:n är för dyr, men jag hittar 350D (hus bara) till det hyfsade priset på £600.
Sen ska det visst vara olika grejer till för att få ut bilderna ur burken - om jag har förstått det rätt. Då blir det paket på £650-690 som gäller.
Undrar vilket paket jag ska välja - det finns tex. med antingen 520MB minneskort eller 1GB. (Skillnaden £27.)
Undrar också om man inte hellre lägger till £13 och köper två minneskort med 520MB?
Är det inte risk att man har en massa bilder på 1GB kortet och så ramlar i sjön (brukar ske ibland), eller sätter sig kraftigt och oplanerat på en sten med det fickan (har väl hänt...), osv?

Hur är det f.ö. med andra linser till 350D? Jag har ett par Sigma-gluggar till min analoga EOS, kan jag räkna med att de funkar på 350D'n, 'Just like that'? (som Jimmy Cooper brukade säga)
Det är ju vad man intuitivt skulle tro.
Eller är det bara min gamla Canon-lins som jag kan räkna med? I så fall kanske man bör se på något paket med lins(er) också, ju.
Frågorna hopar sig...

(Obs, det är inte värt att sucka över min okunskap på det digitala fältet. Den är jag pinsamt medveten om...)
/Gitte


Välkommen till DSLR-världen snart dåp, Birgitta.

Tycker först att det inte låtet så billigt med 600£. Det borde gå att hitta billigare även från brittisk horisont. Riktpriset är 800 USD i USA, och billigast priset i Sverige just nu verkar vara 7500 eööer där omkring.

Sigma-ojektiv kan kräva en liten modifiering för att kunna köras med en DSLR. Kolla med Sigma eller återförsäljare/kameraverkstad.


h/mats
 
jahapp. Nu är jag tillbaks.
Det verkade som om Fotokungen hade fått in 98% av sveriges tilldelning av 350d.
Dom var själva förvånade.
Batteriet laddas...............
:)
 
mazeson skrev:
Välkommen till DSLR-världen snart dåp, Birgitta.

Tycker först att det inte låtet så billigt med 600£. Det borde gå att hitta billigare även från brittisk horisont.
h/mats

Tackar, Mats!
Priset på £600 är dyrare än vad jag ser att det är i Sverige. Men att få nåt därifrån blir inte heller billigt. Har ingen kurir att anlita i den närmaste framtiden...
UK är ett dyrprisland (slår de Skandinaviska länderna i allt utom öl...). Priset var det jag fann på en av prisjämför-sidorna på nätet.
Dom vanliga affärerna ligger MYCKET högre (även om tex. Jessops ofta fås att matcha ett billigare pris om man kommer med en annons utprintad från nätet i nypan. Det kan ju vara bra; man har en affär i närkrokarna ifall man måste reklamera och så.)

Vad med memory cards? Behöver man ett 1GB även om man inte beger sig på fototripp till Yttre Mongoliet?
/Gitte
 
Köp den från Pixmania då. De leverar på två dagar över hela västra Europa. De ligger i Frankrike, så det är ingen moms eller skatt som kommer till.

Vad gäller minneskort - köp ett 1 Gb, eller hellre två. Det behöver du. Kör man med RAW+Jpg så blir varje bild en 5-7 Mb minst.


h/Mats
 
Vad har ni att säga om mitt lilla dilemma...
Jag har ju som sagt beställt 350D kitet för 750+25 euro från Net2Com.de...

De har fått blandad kritik från de tyska köparna, som ni kan se här: http://www.geizhals.net/deutschland/?sb=826,-1#kommentare

De verkar i alla fall inte vara några totala lurendrejare, även om allt inte alltid funkat perfekt.

De mejlade som svar på min beställning och bad mig sätta in pengarna på ett konto, vilket jag ju förväntat mig = "Vorkasse". Jag kontrade med att fråga NÄR de kan skicka kameran, för jag vill ju inte behöva vänta i en evighet. De svarade att den är tillgänglig hos dem vecka 13/14.

Känns allt bra? Bara att betala och vänta till att de skickar paketet v.13 el v.14? De kanske vill samla på sig beställningar innan de förhandlar med Canon... Eller ska man dra öronen åt sig? 775 euro är ju en del att bara skicka iväg i god tro... Vad har man för konsumenträttigheter och möjlighet att tvinga tillbaka pengarna om det strular?
 
Var inne o klämde på ett ex på Japanfoto i Göteborg idag. Dom hade fått in några ex igår. Att folk har pratat om att den skulle vara liten så man var ju beredd, men så liten!! Hade greppet varit lite större så hade det varit bra. Men detta var ju katastrofalt tyvärr... med mina dasslock med storlek 11 så blev det inte bekvämt. Hade en 20D precis bredvid o klämde på och den kändes mycket mer rätt i handen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.