gitte edelman skrev:
Börjar tänka på att skaffa en digital kamera.
20D:n är för dyr, men jag hittar 350D (hus bara) till det hyfsade priset på £600.
Sen ska det visst vara olika grejer till för att få ut bilderna ur burken - om jag har förstått det rätt. Då blir det paket på £650-690 som gäller.
Undrar vilket paket jag ska välja - det finns tex. med antingen 520MB minneskort eller 1GB. (Skillnaden £27.)
Undrar också om man inte hellre lägger till £13 och köper två minneskort med 520MB?
Är det inte risk att man har en massa bilder på 1GB kortet och så ramlar i sjön (brukar ske ibland), eller sätter sig kraftigt och oplanerat på en sten med det fickan (har väl hänt...), osv?
Hur är det f.ö. med andra linser till 350D? Jag har ett par Sigma-gluggar till min analoga EOS, kan jag räkna med att de funkar på 350D'n, 'Just like that'? (som Jimmy Cooper brukade säga)
Det är ju vad man intuitivt skulle tro.
Eller är det bara min gamla Canon-lins som jag kan räkna med? I så fall kanske man bör se på något paket med lins(er) också, ju.
Frågorna hopar sig...
(Obs, det är inte värt att sucka över min okunskap på det digitala fältet. Den är jag pinsamt medveten om...)
/Gitte