Detta kanske alla ni redan nämnt men ..eftersom det finns en Kritik och en Nybörjar pool så borde vi alla kunna finnas här..
Antar åxå att det är upp till en betraktare att bestämma om det där är en kass bild eller en bild med tanke bakom.
Jag kan hålla med om att det blir längre och längre mellan tillfällena då man får se en bild som man blir berörd av lite beroende på alla "klickklick" bilder..även från mig själv, tror jag...speciellt här på sidan, men det beror väl åxå på min, fotografens egna inriktning, erfarenhet och intresse även utanför nätet...åker du på en mässa behöver man inte bli mer berörd, iaf inte jag.
Och som någon skrev..det blir lite ansträngande att skriva "släng den " på 8 av 10 bilder till folk som nyligen funnit intresset, eller tar en "rulle" om året. Och ofta undrar man varför bilden är tagen..men jag tycker mig iaf märka en klar skillnad i inställning...jag beställer optik för 60000kr..fotoklubben har inga 2,8 optik alls..om jag då är den avvikande måste väl jag åxå försöka anpassa mig..och ge kritik på deras nivå? Svårt, JA!!
Sidan lever väl mycket tack vare hobby/ amatörfotograferna...??
Jag tävlar ytterst lite med mina bilder då jag inte tycker det ger det jag är ute efter, att få synvinklar av en lr flera personer som är längre ner i sin fotografiska utveckling...ser jag som rent meningslöst... i teorin... samtidigt vet jag att dessa personer kan öppna nya synvinklar och tankeseenden som man själv missat pga mina egna ovanstående "diva" tankar.
Detta är väl ett hemskt infekterat ämne..Alla har ju rätt att tycka eller inte tycka om bilder...
Frågan för mig är ofta att de ska tycka rätt =)
* glimten i ögat*...Men det får man ju inte säga.
inlägget kanske säger mer om mig än om ämnet?!
**
Måste ju åxå säga: För mig är en kommentar mer värd om jag ser att den kommer från någon vars bildmaterial visar på praktiskt kunnande..inte bara teoretiska...fast det är alltid roligt när de är omtyckta!!! bilderna gör ju ingen nytta hemma, oseda ..mina bilder är ju till för att beröra, få folk att värdera..