tender7
Aktiv medlem
Hej Staffan! Verkligen tråkigt med din upplevelse av Postens hantering...
Hej Staffan!
Det var verkligen tråkigt & sorgligt att läsa om dina erfarenheter och om din upplevelse av Postens hantering av din försändelse! Ofattbart!
Hoppas att detta aldrig upprepar sig igen!
Tack för dina tidigare synpunkter!
Önskar dig Staffan en fin ny dag och ett unikt nytt fotoår 2013!
Vänliga hälsningar
Carl
Vad gäller kvitto och avskaffandet av god tro.
Ett skrivet kvitto av försäljningen, med personnummer och visande av leg brukar jag köra på (åt båda hållen).
Har svårt att tänka mig en tjuv som går med på det.
Dyrare saker tycker jag också man bör mötas upp för affär, så man kan kontrollera skicket och iallafall göra en grov koll på att allt fungerar.
Hur väl avsändaren än packar, kan Posten lyckas ha sönder det, och då blir det besvärligt (om Posten inte tar sitt ansvar).
Har själv ett skräckexempel där jag skulle skicka ett objektiv försäkrat mot postförskott från ena delen av Stockholm till andra.
Posten lyckades så illa att den skickades runt i hela Sverige under 35 dagar, i Göteborg som sydligast och Luleå som nordligast.
Tror det hann med 15 serviceställen..
Efter 35 dagar med Posten var det naturligtvis trasigt när det kom fram. Dåligt packat sa posten och gav ingen ersättning...
Hej Staffan!
Det var verkligen tråkigt & sorgligt att läsa om dina erfarenheter och om din upplevelse av Postens hantering av din försändelse! Ofattbart!
Hoppas att detta aldrig upprepar sig igen!
Tack för dina tidigare synpunkter!
Önskar dig Staffan en fin ny dag och ett unikt nytt fotoår 2013!
Vänliga hälsningar
Carl