Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
När kommer Sony's nästa modell?
- Trådstartare Tunis
- Start datum
Tunis
Aktiv medlem
Re: När kommer Sony`s nästa modell?
Jag menade mer om det var någon som läst ngn form av "roadmap" och som följde Sony och visste om det var ngt mer på G....
larsborg skrev:
Vilken nästa modell?
Det kommer alltid nya modeller, efter varandra.
Kontakta huvudkontoret för Sony i Japan, Dr. President Photoa Notking.
Sätt dig på kö för nästa modell och även nästa ...
Jag menade mer om det var någon som läst ngn form av "roadmap" och som följde Sony och visste om det var ngt mer på G....
JOLidman
Aktiv medlem
... en ny vassare modell!
KonicaMinolta hade ju en 9D under utveckling och 7D har ju inte fått någon ersättare ännu så visst kommer det en ny vassare modell!
Räkna inte med något förrän tidigast om ett år, gäller att göra rätt från början.
Sony tillämpar Six Sigma - att göra rätt från början i stället för fort och fel.
/ Jan-Olof
Nedanstående är klippt ur Potential från Sandholms
Japanska företag upplever stagnation i kvalitetsarbetet
Det tycks finnas ett påtagligt behov av att intensifiera kvalitetsarbetet i Japan. Flera japanska föredragshållare vittnade om att japanska företag idag upplever en stagnation inom verksamhetsutveckling och en ökning av kvalitetsproblemen. Redan vid konferensens inledning poängterades detta starkt av en företrädare från Japans regering.
För att möta dessa problem har allt fler av de stora japanska företagen, exempelvis Toshiba och Sony, valt att införa Six Sigma.
KonicaMinolta hade ju en 9D under utveckling och 7D har ju inte fått någon ersättare ännu så visst kommer det en ny vassare modell!
Räkna inte med något förrän tidigast om ett år, gäller att göra rätt från början.
Sony tillämpar Six Sigma - att göra rätt från början i stället för fort och fel.
/ Jan-Olof
Det tycks finnas ett påtagligt behov av att intensifiera kvalitetsarbetet i Japan. Flera japanska föredragshållare vittnade om att japanska företag idag upplever en stagnation inom verksamhetsutveckling och en ökning av kvalitetsproblemen. Redan vid konferensens inledning poängterades detta starkt av en företrädare från Japans regering.
För att möta dessa problem har allt fler av de stora japanska företagen, exempelvis Toshiba och Sony, valt att införa Six Sigma.
JOLidman
Aktiv medlem
Six Sigma
Genom att googla får du svaren:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Six_sigma
http://www.isixsigma.com/sixsigma/six_sigma.asp
bland ung 29 700 000 träffar.
Genom att googla får du svaren:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Six_sigma
http://www.isixsigma.com/sixsigma/six_sigma.asp
bland ung 29 700 000 träffar.
Goran
Aktiv medlem
Re: ... en ny vassare modell!
ja det verkar behövas,
6 miljoner felaktiga sony-batterier återkallas.
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,876525,00.html
JOLidman skrev:
/ Jan-Olof
ja det verkar behövas,
6 miljoner felaktiga sony-batterier återkallas.
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,876525,00.html
andersm73
Aktiv medlem
Six Sigma har jag för mig är ett sätt att mäta/styra kvalitetsarbetet i tex (tillverknings)företag och dess processer så att man får så lite avvikelse/fel som möjligt. Har ursprunget i en standardavvikelse på 6 sigma, vilket är ungefär 3,4 (fel) på 1 miljon.
Var ett tag se'n man läste om kvalitet (TQM) så fyll i!
Edit:
Var det förståss nån som gjort
/A.
Var ett tag se'n man läste om kvalitet (TQM) så fyll i!
Edit:
Var det förståss nån som gjort
/A.
Anddje
Aktiv medlem
Så här är det har jag för mig, det finns bara en sak sagt om nästa modell, den kommer enligt Sony Spanien inte komma förrens tidigast ett år efter A100, så Photokina '07 är väl en bra gissning.
Angående vad det blir så tror väl de flesta på en ny 7D (A10). KM hade som någon skrev en 7D #2 på G, men enligt rykten så skrotades den och en helt ny är under utveckling. Jag tror inte vi får en kamera baserad på ett 7D hus, utan ett nytt.
Angående vad det blir så tror väl de flesta på en ny 7D (A10). KM hade som någon skrev en 7D #2 på G, men enligt rykten så skrotades den och en helt ny är under utveckling. Jag tror inte vi får en kamera baserad på ett 7D hus, utan ett nytt.
larsborg
Aktiv medlem
När kommer Sony^s nästa modell?
Under slutet av år 2007 kommer Sony med sin nästa D-SLR, troligen med en fullbildssensor (FF, 24x36mm) på 15-20Mp, kan få betäckningen Sony A200.
Den kan bli en trendsättare, prestanda till konsumentpris, eftersom Sony kom sist in i D-SLR gänget, måste de anstränga sig lite extra, jag är trött på croopfaktorn, väntar gärna på nästa Sony D-SLR, brusiga bilder vill jag inte ha ...
Konica-Minolta har inte upphört, de ingår numera i Sony Corp.
Under slutet av år 2007 kommer Sony med sin nästa D-SLR, troligen med en fullbildssensor (FF, 24x36mm) på 15-20Mp, kan få betäckningen Sony A200.
Den kan bli en trendsättare, prestanda till konsumentpris, eftersom Sony kom sist in i D-SLR gänget, måste de anstränga sig lite extra, jag är trött på croopfaktorn, väntar gärna på nästa Sony D-SLR, brusiga bilder vill jag inte ha ...
Konica-Minolta har inte upphört, de ingår numera i Sony Corp.
Anddje
Aktiv medlem
Nej det tror jag inte med tanke på att dom sagt att dom inte kommer visa något, men man vit ju aldrig. Objektiv lär dom ju visa iaf..Z. skrev:
Jag vet inte jag men nog tror jag på nåt avtäckande på Photokina i höst, eller?
//Larsa
FF på 15-20MPx tror jag inte på (och hoppas dom låter bli, ska dom ha FF så ska dom hålla sig till max 12mpx (5D) om dom inte fixar en ny sensor med mindre brus och bättre DR)
Förövrigt låter A200 mer som en efterföljare till A100 än en mer avancerad semipro-modell, så det tror jag inte på heller
Lite dumt namnval dessutom eftersom det redan finns en KM A200.