Megapolare skrev:
Inga marginaler när man tar 1500 mer än scandinavianphoto? Och jag gissar att även dom har marginal... Dessutom finns det flera affärer som håller lika låga priser som internetbutikerna men erbjuder personlig service. Jag handlar hos Scandinavian här i Göteborg. Samma låga pris, men även en sanslöst kunnig personal. Ingen expertnisse jag talat med kommer i närheten (vet ju dock ingen om just dig!). ..................
//
Tja... går ju filosofera i detta hur länge som helst. Men alla har olika avtal. "Tyvärr" kan ju hända att Sandinavian har ett bättre avtal en Expert tex.. Eller så är vi på Expert mer sugna på att tjäna pengar? Vilket hade du själv valt om du haft en butik? SÅlt med dålig marginal bara för att du tycker det är kul att sälja men inte tjäna? Eller sälja saker till rätt pris och tjäna kulor på det.
Men du kanske är en sån som vill köpa kameran för 1:- och sen ligga på ett abb istället. För du vill inte betala nått endå? eller?
Som butiks-säljare osv å inte minst ägare. Så är dessa nätbutiker bara en förstörare. VIsst dem kan ju ge en "bra" prisbild. Men dem slåss enbart med priset för att förståra och sälja lätt utan att behöva ödsla tid på en kund som kanske man hjälper i en Butik.
Se bara på SIBA/ONOFF/ osv... Annonserar skitpriser på produkter som dem inte har hemma. Sen tycker kunden att vi ska ta samma pris för den för vi har den ju hemma? DÅ tackar men hellre nej till affären.
Men oxå självklart en eloge till nätbutikerna som klarar av att sälja saker utan att anstränga sig värst mycket. Är ju egentligen en riktigt bra affärsidé. Låga lager kostnader, lite hyra osv osv. Klar man kan gå på en lägre marginal.
Därför menar jag att Expert marginal kan inte avara samma som en nät-butik. För då går man i kull. Så enkelt är det. Självklart kan man ibland göra hyfsade priser när det nu är som D70 historien. Då får man ju passa på när den säljer sig själv. Men samtidigt så har man tjänat rätt bra pengar eftersom vi har varit dem enda som kunnat få hem Hus i stan. då lägger man gärna på en slant. Som en klapp på axeln..
en annan märkbar sak är att jag såg idag att imorgon skulle vi visst få hem HUS, hoppas det stämmer.. får då ska vi kränga dem DYRT =) HAHA
Så va det me det... "pust"....