Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
smudo skrev:
vilken affär är det? jag är ute efter huset, men det verkar inte finnas nånstans alls... kungsholms foto hade ett gäng kit inne igår eftermiddag.

/f - smudo.org

Hej!

Kameradoktorn, http://www.kameradoktorn.se

Jag var och hämtade min kamera där igår och personalen är riktigt trevlig att göra med.

Dem kan ha någon till på lager det vet jag dock inte säkert.

Jag är riktigt riktigt nöjd med min kamera som t.o.m har Svensk bruksanvisning!

Mvh Joakim Skagerlind
 
Undrar

Jag undrar hur många D70 som sålts, det verkar vara otroligt svårt att få tag på. Inte för att jag själv ska köpa en, men av att dömma på alla kommentarer och recentioner så verkar D70 vara den mest sålda kameran just nu.

Den har ju klart bra prestanda för sitt pris
:)
 
Har stått i kö hos Fotomarknaden i minst ett par månader utan att lyckas få något kit. I lördags gick jag in på Sergel-Foto i Stockholm. Bara två före i kön och i måndags hade jag kitet i handen! Mycket nöjd med kameran. Sergel-Foto har telefon 08-20 59 59 och tar 12 800kr. De hade inga kvar i måndags men jag fick intrycket att de lyckas få in några kit nu och då.
 
Beställde mitt kit hos Kameradoktorn och fick det bara på några dagar. Vet att dom har haft ett litet lager i butiken - se hemsidan. Kameradoktorn är en mycket bra butik med fullt sortiment och kunnig personal. Är mycket nöjd med min D70 - otrolig bildkvalitet. Tänker skaffa en lite mindre glugg som kan användas på resor - typ normal/35mm - är det någon som har ett bra tips??

/Anders
 
Gast0n skrev:
Låter fint med nikon 50 gluggen, lär bli ett sådant. Vad skall du ha för f5-huset?

//Andreas

jag vet att jag borde ta det här off-line, men vad gör man inte för lite uppmärksamhet...:) 10500:- hade jag tänkt mig för f5-huset, men priset går förstås att diskutera.

/f - smudo.org
 
Tokfotat på midsommar

Har använt kameran nu under midsommar, vilken kvalitet, vilken känsla!!! Helt klart värt
varenda krona!

Otroligt mkt inställningsmöjligheter att botanisera i...
 
Beg D70

Hittade "beg" D70 m 28-80 gluggen hos Fyndbörsen i Malmö för 9´. Rätt billigt. M kartong och kvitto?!
 
Hej på er!

Ska till Göteborg på torsdag (1 juli) och undrar om någon har koll på någon kamerabutik som har D70-kit med 18-70 i lager i trakterna?

mvh fluffen
 
Var på Kodak Center (eller nåt sånt...) i Arvika i fredags, och döm om min förvåning när D70-kitet fanns där. 13 995 kr låg den på. För dyrt för mig, men den som måste ha kameran _nu_ kan ju bege sig dit.
 
Nu har de fått in D70+18-70 kit på expert på avenyn i Gbg. för 13.000:-. Annons i GP idag.

Dåligt av Expert att bara för ca 3 veckor sedan tillbaka ta 14.000:- för samma kamera, (som jag fick betala) :-(

Fult att ta 1000:- extra bara för att de kunde :-(
Antagligen är det fler butiker som kan erbjuda kamera + kit nu och att de då kan de inte längre utnyttja den prissättningen.

Men lycka till ni som i alla fall kan få kameran till bättre pris :)
 
Jag ringe Expert om min beställning idag och de kollade till vilket datum den var restad: (håll i er) 20:e Oktober.

Kanske missuppfattade men jag avbeställde min (ingen aning hur långt bak i kön jag låg). Hittade ett ställe som jag vet är seriösa som påstod att de hade den i lager. Beställde. Får hoppas jultomten kommer om tre dagar...

(Detta gällde endast huset)
 
Huset bör inte vara några problem, det finns på ganska många ställen så var lugn du. Det är kitet som är lite lurigare...
 
Va inne på scandinavian photo och snackade häromdan och dom sa att dom bara hade två-tre pers i kön för kameran med kitobjektivet. (Va iofs affären i mölndal inte lagret)
 
Det verkar finnas en möjlighet för en prishöjning av kameran och på så sätt få kön att minska tills utbud och efterfrågan möts. Helt klart är kameran för lågt prissatt idag efter som det bildas kö.

Å vad jag gillar marknadsekonomi.
 
Var inne på Expert Fridhemsplan idag, de hade fem kit-lådor stående bakom disken, men vad de innehöll vet jag inte ;)

//David
 
Efterfrågan är stor. Jag väntade på min i 1 och en halv månad. Jag har dock fått min idag.
När man kontaktade cyberphoto eller scandinavian..

"Ungefär 3 månaders kötid"...
Huga!
 
Usch vad jobbigt! Osis... Men så lät det inte när jag kontaktade Scandinavian. Beställde min torsdag förra veckan tror jag det var, hade den i handen igår! Mums!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.