Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

När kommer D70 18-70 till butikerna igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
D70 leverans

Jag beställde min D70 från en Expertbutik
fick ett leverans besked igår från dem att
D70 kommer i september.
Pratade med Scandinavian foto som sa att
de har en leverans tide på 3-4 veckor, de
hade ca. 70 pers som stod i kö för att få
sin D70.
Skumt av Expert att ha en annonskampanj med
D70 bl.a. sen när folk vill köpa kameran då
finns den inga? Är inte det ett väldigt korkat system?

mvh Peter
 
Jag gick in i "min" Expertbutik igår och frågade om de hade ett kit hemma till mig och fick ett positivt svar! Den ligger och väntar på mig nu...
 
Kan som expertare svara på att alla våra DR är rätt korkade, är ofta det är saker som inte är hemma. Docj så görs dem här dren så långt i förväg så det är ju inte lätt att veta innan D70 släpps att det ska bli sånn stor efterfrågan.

Men vill man ha ett paket, så är det ju bara att boka ett så snabbt det går. Ananrs får man ju vänta som tex Septemer. Jag vet att vi skulle få in lite Sigma-paket till oss. Men dem är ju bokade. Väntar även på 18-70 paket som ska komma om ca: 2 veckor.

Beställer man inget får man inget.
 
DR:ar?

Vad betyder det?

--NyfikenJalle!


zandoin skrev:
Kan som expertare svara på att alla våra DR är rätt korkade, är ofta det är saker som inte är hemma. Docj så görs dem här dren så långt i förväg så det är ju inte lätt att veta innan D70 släpps att det ska bli sånn stor efterfrågan.

Men vill man ha ett paket, så är det ju bara att boka ett så snabbt det går. Ananrs får man ju vänta som tex Septemer. Jag vet att vi skulle få in lite Sigma-paket till oss. Men dem är ju bokade. Väntar även på 18-70 paket som ska komma om ca: 2 veckor.

Beställer man inget får man inget.
 
Re: DR:ar?

JalleS skrev:
Vad betyder det?

--NyfikenJalle!

ja... "DR" borde nog stå för Direktreklam eller nått. INte tänkt på det, säger alltid så eftersom det heter så =) Du vet tidningen som kommer från Expert VARJE måndad. Pust..
 
Sannerligen YTTERST frustrerande att vänta på sin kamera. Tyvärr verkar det som om det kommer in väldigt få kameror i landet för närvarande, ty jag har fastnat i kön :'-(

Kanske skulle lagt pengarna på en ny motorcykel istället och beställt denna kamera till hösten.

Jösses!
 
13900:-

Hittade ett billigt hus i city och ett dyrt 18-70DX objektiv på södermalm. Var ytterst nära men 13900:-.... Nä jag får nog vänta på min plats i Scandinavian Photo-kön.
 
Förresten (med risk för att vara lite OT).

Uppgifterna om huruvida motljusskydd ingår i kitet (18-70 DX) går isär. Vissa leverantörer påstår att det ingår och andra att det inte gör det.

Någon som vet om det följer med eller inte?
 
vad kostar D70:n på Expert..?

och är Sigma 18-50 mm och telezoom 55-200 mm.
något att hänga i julgranen?
 
StiffenStorm skrev:
Förresten (med risk för att vara lite OT).

Uppgifterna om huruvida motljusskydd ingår i kitet (18-70 DX) går isär. Vissa leverantörer påstår att det ingår och andra att det inte gör det.

Någon som vet om det följer med eller inte?

Det följde med ett i mitt paket i alla fall (från Scandinavian Photo).

/Thomas
 
StiffenStorm skrev:
Förresten (med risk för att vara lite OT).

Uppgifterna om huruvida motljusskydd ingår i kitet (18-70 DX) går isär. Vissa leverantörer påstår att det ingår och andra att det inte gör det.

Någon som vet om det följer med eller inte?

Det ingår. Men tyvärr så syns det på bilderna när man har full vidvinkel :/
 
Tompa2003 skrev:
Det följde med ett i mitt paket i alla fall (från Scandinavian Photo).

/Thomas

Där ser man. Själv står jag i kö hos Cyberphoto. Borde ju förvisso vara samma kit som krängs av olika ÅF, om nu inte SP är snälla och kompletterar med motljusskyddet.

Vet ju att ifall jag beställer det separat så kommer jag stå där med två stycken när väl kameran anländer.
 
elohim skrev:
vad kostar D70:n på Expert..?

och är Sigma 18-50 mm och telezoom 55-200 mm.
något att hänga i julgranen?

ca.13000kr kostar kitet på Expert. Surt jag har objektiven men inget kamerahus, men den som väntar
på ngt gott... bah! jag vill inte vänta ;)
 
Motljusskydd ingår som nämndes tidigare. Marcus, är du säker på att du har satt på det ordentligt? Kolla tråden som Stefan visade. Själv har jag inga problem i alla fall.
 
elohim skrev:
vad kostar D70:n på Expert..?

och är Sigma 18-50 mm och telezoom 55-200 mm.
något att hänga i julgranen?

Man köper inte en kamera i 10 000 kronorsklassen av expert. Dessutom så är dom ju dyrast.

Sigma objektiven är inga att hänga i granen, det har konstaterats om och om igen här på fotosidan.

Linsskyddet ingår i kitet och det syns självklart inte på bilderna.

//
 
Megapolare skrev:
Man köper inte en kamera i 10 000 kronorsklassen av expert. Dessutom så är dom ju dyrast.

Det gör man visst, -jag betalade 12200 för mitt kit på Expert samma vecka kameran släpptes på Sverigemarknaden

Linsskyddet ingår i kitet och det syns självklart inte på bilderna.

//

Däremot vinjetterar 18-70:an kraftigt på 18mm och full öppning. Och motljusskyddet skymmer blixtljuset från den inbyggda blixen i 18mm-läget...
 
Jag vill bara säga tack till de som nämnde Japan Photo i min närhet, jag sparade pengar och tid på detta! Jag beställde nyligen d70 med originalkit där för 12 995 :-. Dom tar egentligen ej postorder och då jag bor i värnamo så var detta dumt. Detta löste sig då jag tjatade på den snälle chefen en stund(inte länge).

Dom har ett ex kvar där i denna stund!

Tack för ett mycket bra forum där jag fått svar på många av mina frågor som bland annat gjort kameraval mycket lättare. (d70 vs 10D...)

Mvh Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.